20 December 2009

Άγρια Δύση σε μοναστήρι της Μεσσηνίας...

«Αν έλθει η ηγουμένη στο μοναστήρι θα τη δείρουμε»


Ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος (Αδάμ Θέμελης), για τον οποίο αναφέραμε καλά λόγια, επειδή ανακοίνωσε ότι συμφωνεί με το διαχωρισμό της εκκλησίας από το κράτος και με την αφαίρεση των θρησκευτικών ειδωλίων από τις δημόσιες υπηρεσίες, έχει συγκρουστεί και με μοναχές στην επικράτειά του, οι οποίες περνούν εκεί ζωή και κότα. Εδώ περιγραφές από τον ιστότοπο isthmos.gr:
Αποκαλυπτικός για τους λόγους που τον οδήγησαν στην απόφασή του να επιβάλει το «κανονικόν και πνευματικόν επιτίμιον της ακοινωνησίας» στις μοναχές της Μονής Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Καλαμάτας ήταν ο Σεβ. Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ.κ. Χρυσόστομος, μιλώντας χθες στην ΕΡΑ Καλαμάτας.

Τις αποκαλύψεις έκανε μιλώντας στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του σταθμού «Η Καλή Μέρα από την ΕΡΑ φαίνεται», που επιμελούνται και παρουσιάζουν η Μαρία Τομαρά και ο Βαγγέλης Ποτέας.

Συγκεκριμένα, ο κ.κ. Χρυσόστομος σε συνέντευξη που έδωσε στη Μαρία Τομαρά είπε πως αφ’ ότου ανέλαβε τη Μητρόπολη Μεσσηνίας διαπίστωσε προβλήματα σε όλες τις μονές, τα οποία προσπάθησε να λύσει –όπως είπε– με τον πλέον ανώδυνο τρόπο.

Αναφερόμενος στη Μονή Καλογραιών Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης είπε πως «υπήρχε μια αντίληψη ιδιόμορφου μοναχισμού, ότι το μοναστήρι δηλαδή είναι ιδιοκτησία κάποιων μοναχών γυναικών και πως μπορεί να διοικείται όπως η κάθε μία από αυτές θέλει και, μάλιστα, με την παρέμβαση και λαϊκών και πολλών συγγενών».

Συνεχίζοντας ο Μητροπολίτης ανέφερε: «Μία διετία τώρα, λοιπόν, συνέχεια έκανα παρατηρήσεις, “αυτό δεν είναι μοναχισμός που έχετε, δείξτε υπακοή στην ηγουμένη και στο ηγουμενοσυμβούλιο, δείξτε υπακοή στον επίσκοπο, μην αφήνετε λαϊκούς να αναμειγνύονται εις τα της διοικήσεως της μονής και στο τι θα κάνετε, μετατραπείτε σε σωστή Μονή”. Δυστυχώς, τα λόγια μου έπεφταν στο κενό».

Ο κ.κ. Χρυσόστομος ανέφερε ακόμη ότι τη Μεγάλη Σαρακοστή του Πάσχα κάλεσε σύναξη και τους είπε πως έτσι όπως ενεργούν και όπως συμπεριφέρονται έχουν σκανδαλίσει τον κόσμο της Μεσσηνίας, γιατί, όπως εξήγησε, ελάμβανε μηνύματα ότι «οι μοναχές κλειδώνουν την πόρτα και τσακώνονται μεταξύ τους, η μία βρίζει την άλλη, η μία αμφισβητεί την άλλη».

Τις κάλεσε δε –όπως είπε– να συνέλθουν, να σταματήσουν να συμπεριφέρονται με αυτόν τον εξωεκκλησιαστικό τρόπο και να λειτουργούν σύμφωνα με τους κανόνες. Αποτέλεσμα αυτού, πρόσθεσε ο Μητροπολίτης, ήταν «να με βρίσουν, μπροστά μου, μάλιστα, μία εκ των μοναχών να με αποκαλέσει πόρνο.

Μετά, μάλιστα, από αυτή τη σύναξη, αντί να συνέλθουν οι μοναχές και να δείξουν υπακοή, έγιναν οξύτερα τα προβλήματα. Έφτασαν ακόμη και σε σημείο να προπηλακίσουν την ηγουμένη, το δε τελευταίο το οποίο απετέλεσε και τη σταγόνα για να ξεχειλίσει το ποτήρι, ήταν η συμπεριφορά τους την 28η Οκτωβρίου, στον εφημέριο κληρικό, ο οποίος εξυπηρετούσε τις ανάγκες της μονής».

Αναφερόμενος στο γεγονός αυτό ο κ.κ. Χρυσόστομος είπε πως το Ιερό της εκκλησίας στη Μονή είχε μετατραπεί σε φωλιά κατσαρίδων και ποντικιών. Ο κληρικός, όταν πήγε εκεί, άρχιζε να καθαρίζει και να δίνει μία ευπρέπεια στο Ιερό. Αυτό δεν άρεσε σε ορισμένες μοναχές, οι οποίες πίστευαν ότι ο κληρικός πρέπει να επιδεικνύει υπακοή σε αυτές.

Την προηγούμενη Κυριακή της 28ης Οκτωβρίου μία από τις μοναχές πήρε τα αντίδωρα και άρχισε να τα μοιράζει. Σε ερώτηση του κληρικού γιατί το έκανε αυτό, δεν πήρε απάντηση. Την 28η Οκτωβρίου ο κληρικός είπε στη συγκεκριμένη μοναχή να καθίσει στην άκρη να κοινωνήσει όλους τους άλλους και μετά αυτή.

«Για να της πει ακριβώς ότι αυτή δεν είναι η πρέπουσα συμπεριφορά μιας μοναχής απέναντι στον κληρικό, ούτε με αυτό τον τρόπο να σκανδαλίζει και να παρεμβαίνει στο εκκλησίασμα η μοναχή» σημείωσε ο Μητροπολίτης και πρόσθεσε:

«Αποτέλεσμα αυτού ήταν ο αδελφός και ο ανιψιός της μοναχής να απειλήσουν τον παπά πως, αν βγει έξω από το Ιερό, θα τον πλακώσουν στο ξύλο. Και να με καλέσουν εμένα και την Αστυνομία για να πάμε και να βγάλουμε τον παπά από το Ιερό. Είναι συμπεριφορά αυτή μοναχών;».

Συνεχίζοντας ο κ.κ. Χρυσόστομος προέβη σε αποκαλύψεις για το τι γινόταν στη Μονή: «Είναι δυνατόν η μοναχή η οποία είναι οικονόμος της μονής να ανοίγει το κελάρι της μονής και τα τρόφιμα, που έχουν αγοραστεί με χρήματα της μονής, να τα μοιράζει στις καλόγριες για να τα πηγαίνουν στα σπίτια τους;

Ούτε μπορεί η μοναχή να μην τρώει το μεσημέρι στο μοναστήρι, να παίρνει το φαγητό της και να πηγαίνει σε φιλικό σπίτι να τρώει με το φίλο της. Κατ’ επανάληψη το είπα στην ηγουμένη και αυτή μου έλεγε: “Σεβασμιώτατε, δε με ακούει, με βρίζει”.

Είναι δυνατόν μοναχή να έχει αυτοκίνητο και να παίρνει τις άλλες μοναχές και να πηγαίνουν βόλτα χωρίς να ενημερώνουν τον Επίσκοπο και την ηγουμένη; Και στο ερώτημά μου: “παιδί μου, πώς πήρες εσύ αυτοκίνητο;”, να μου απαντά; “μου το έδωσε ο πατέρας μου και δεν έχεις καμία δουλειά εσύ με το αυτοκίνητο”; Ή μοναχή να στέλνει μέσω internet απειλητικά και υβριστικά μηνύματα στο κινητό μου;».

Στο σημείο αυτό ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας σημείωσε με έμφαση: «Όλοι αυτοί που κάνουν τους υπερασπιστές της μονής καλά θα κάνουν να ηρεμήσουν και να ησυχάσουν και να μην προσπαθούν να εξυπηρετούν άλλες καταστάσεις».

Απαντώντας σε ερώτηση, αν ήταν προτιμότερο να απομακρυνθούν από τη Μονή Καλογραιών οι καλόγριες που επιδεικνύουν αυτήν τη συμπεριφορά, είπε: «Μετά τη σύναξη που συνεκάλεσα τη Μεγάλη Σαρακοστή, έδωσα εντολή οι τρεις αυτές μοναχές -οι δυο νεαρής ηλικίας και η μια ηλικιωμένη- οι οποίες δημιουργούν προβλήματα να πάνε σε άλλα μοναστήρια.

Ξέρετε ότι απέστειλα σχετική συστημένη επιστολή, την οποία μου επέστρεψαν, διαμηνύοντάς μου: “Να έλθει αυτός εδώ να συζητήσουμε και εμείς δεν πάμε στο γραφείο του”».

Ο Μητροπολίτης, μάλιστα, επιβεβαίωσε την πληροφορία ότι η ηγουμένη έφυγε από το μοναστήρι επειδή απείλησαν να τη δείρουν.

Σε ερώτηση, αν πέραν του επιτιμίου της ακοινωνησίας πρέπει να ληφθούν και άλλα μέτρα, ο κ. Χρυσόστομος απάντησε πως, αν θα κλείσουν ή αν θα ανοίξουν το μοναστήρι, είναι θέμα των μοναχών, δεν είναι δικό του και πρόσθεσε: «Εγώ από τη στιγμή που έθεσα το μοναστήρι, την αδελφότητα, σε ακοινωνησία, δε δικαιούνται να έχουν κληρικό και να γίνονται οι θρησκευτικές συνάξεις.

Αν δε δείξουν μεταμέλεια και υπακοή, το επόμενο βήμα είναι να πάει ολόκληρη η αδελφότητα στη Σύνοδο για καθαίρεση. Διότι τα παραπτώματα στα οποία υπέπεσαν και για τα οποία κάνω υπομονή και δε μιλάω, είναι καθαιρετέα για τις μοναχές. Θα έλθει ανακριτής από τη σύνοδο εκκλησιαστικός να τις ανακρίνει και θα πάει στη Σύνοδο η υπόθεση».

Κλείνοντας ο Μητροπολίτης ήταν κατηγορηματικός: «Για όσο καιρό θα υπάρχει αυτή η αδελφότητα εκεί μέσα και θα βρίσκεται σε ακοινωνησία, κληρικός δε θα πάει. Αυτή είναι η απαράβατη εντολή μου. Αυτή τη στιγμή εγώ δεν έχω εξαντλήσει όλα τα όπλα μου. Περιμένω να δω τι θα κάνουν εκείνες.

Περιμένω τη δική τους κίνηση. Αλλά, δυστυχώς, απ’ ό,τι φαίνεται, οι κυρίες αυτές, γιατί πλέον δεν είναι μοναχές, νομίζουν ότι με το να μαζεύουν είκοσι άτομα έξω από το μοναστήρι και δήθεν να φωνάζουν να φύγει ο Μητροπολίτης, θα αποκτήσουν το δίκιο τους.

Και ότι με το να απειλούν πως αν έλθει η ηγουμένη στο μοναστήρι θα τη δείρουμε, νομίζουν ότι έτσι δικαιώνονται. Δεν καταλαβαίνουν ότι η συμπεριφορά αυτή καθεαυτή είναι αντιμοναστική! Επιβαρύνουν τη θέση τους! Ας πάει η κάθε μία σπίτι τους να ησυχάσουμε. Αλλά να ξέρουμε ή είναι μοναστήρι ή δεν είναι μοναστήρι».
Μπάχαλο λοιπόν στο μηχανισμό της θρησκείας της αγάπης. Ανάλογα φαινόμενα υπεξαιρέσεων ακούγονται για πολλά μοναστήρια, μόνο που πολλοί μητροπολίτες συμμετέχουν στο φαγοπότι και υπάρχει σύμπνοια ή αλλού τσιμπάει το χρήμα αποκλειστικά ο μητροπολίτης (όπως έκανε στην Αττική ο Παντελεήμων) και οι μοναχοί κλαίγονται, περιμένοντας κάποια αφορμή να τον καταγγείλουν...
Εδώ υπάρχει απάντηση στο μητροπολίτη Μεσσηνίας από ένα θρησκευόμενο blog:
http://xairete.blogspot.com/2009/11/blog-post_7883.html
†Ευλόγησον†