25 September 2010

Όσα παίρνει κι όσα φέρνει ο άνεμος

Η «αγία Ισμήνη» και η Αρχιεπισκοπή

της Ισμήνης

1η Σεπτεμβρίου πρωί–πρωί ‘ντονγκ’ το κινητό και λαμβάνω ένα μήνυμα! Γυρνάω από το άλλο πλευρό σιχτιρίζοντας εμένα που δεν κλείνω το κινητό και κάθε εταιρεία και τράπεζα στέλνουν μηνύματα ότι ώρα θέλουν!

Πάνω που γλάρωνα ‘ντονγκ’ και άλλο μήνυμα, οπότε αποφασίζω να διακόψω το χουζούρι μου και να κοιτάξω το διαβλοεργαλείο μου να δω ποιος στέλνει πρωινιάτικα μηνύματα! Ανοίγω το πρώτο μύνημα και διαβάζω «ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΓΛΥΚΕΙΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΕΟΡΤΗ ΣΟΥ» , ανοίγω και το 2ο «ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ ΝΑ ΧΑΙΡΕΣΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑΤΑΚΙ ΣΟΥ». Εκπλήσσομαι, 2 μηνύματα για Χρόνια Πολλά από 2 διαφορετικά άτομα. Άλλο πάλι και τούτο, ονομαστική εορτή εγώ; Από πότε;

Απαντάω αμέσως και στους 2 φίλους ότι στείλανε ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε λάθος γκόμενα!!!! Για καλό και για κακό κοιτάω το εορτολόγιο στο Ίντερνετ και με έκπληξη διαβάζω ότι την 1η Σεπτεμβρίου γιορτάζει η Αγία Ισμήνη! Κοίτα να δεις που αγίασα μονολογώ και δεν το πήρα είδηση . Αλλά από πότε καθιερώθηκε να εορτάζεται αυτή η Αγία ... καλά τόσα χρόνια δεν υπήρχε Αγία Ισμήνη; Τώρα ξαφνικά παρουσιάστηκε;

Επειδή είμαι ανήσυχο πνεύμα, κάποια ημέρα που με βόλευε πάω στην Αρχιεπισκοπή, έτσι για να με φωτίσουν οι φωστήρες της εκκλησίας για την αγιοσύνη της συνονόματής μου! Στη είσοδο ένα αρμόδιος με ρωτάει ευγενέστατα τι ακριβώς θέλω, με συμβούλεψε να ρωτήσω το διευθυντή της αρχιεπισκοπής, στο μέσα γραφείο «αυτός τα ξέρει όλα», μου είπε!

Πάω κι εγώ στο μέσα γραφείο και σεμνά και ταπεινά κάθομαι στην καρέκλα μπροστά στο γραφείο του διευθυντού και περιμένω να τελειώσει την συνομιλία του από τα 3 κινητά που ανεβοκατεβάζει στα αυτιά του. Αφού τέλειωσε με ρωτάει ευγενικά τι θέλω και εγώ του εξηγώ ότι θέλω να μάθω, ποια είναι η Αγία Ισμήνη που εορτάζει την 1η Σεπτεμβρίου, τον βίο της, που μαρτύρησε και την γενικά κάθε πληροφορία για την ζωή της ... α! και που θα βρω την εικόνα της.

Σιγή στο γραφείο, ήτανε και άλλοι δύο παρατρεχάμενοι εκεί. Κατεβάσανε 3 βιβλία, ψάχνανε, ψάχνανε, πουθενά η αγία μου. Αλληλοκοιτάζονται, κατεβάζουν άλλο ένα βιβλίο αλλά κι εκεί πουθενά η αγία μου.

-Εσύ που το είδες με ρωτάει περίεργος ο διευθυντής.
-Στη σελίδα της αρχιεπισκοπής, του απαντάω!
-Α χα! Λέει, μάλιστα!
Μπαίνει μια κυριούλα και ακούει τη συζήτηση περί αγίας Ισμήνης:
–Ξέρω, ξέρω , είναι στις 40 παρθένες, τότε γιορτάζει!
-Κοίτα στη σελίδα που σου έδωσα του λέει ένας παπάς.

Ξανανοίγουνε τα βιβλία αλλά η αγία μου δεν είναι ούτε στις 40 παρθένες. Όσο ψάχνουν μετά μανίας, κάνω νοερά ένα φλασ-μπακ της μέχρι τώρα ζωής μου, αλλά δυστυχώς δεν βρήκα κάποια έστω μια μικρή χαραμάδα στο βίο μου που να με κατατάσσει στις 40 παρθένες. Μωρέ και δέκα εκατομμύρια να ήταν οι παρθένες, πάλι απέξω θα ήμουνα!

Επιμένω να μου βρουν την αγία μου, εκτός λέω χαμογελαστά, θα αγιάσω εγώ μετά θάνατον... Και μου πετάει ο πιο ξύπνιος παπάς με πονηρό χαμόγελο και κλείνοντας το μάτι του με νόημα:
-Έχεις καιρό ... για να αγιάσεις εσύ ... ... αχαχχαχαχ!

Μετά από αυτό, μάλλον για να με ξεφορτωθούν, μου λέει ο διευθυντής να του πάω τη σελίδα της αρχιεπισκοπής με το εορτολόγιο, να το ψάξει ο ίδιος με την ησυχία του!

Έτσι τέλειωσε άδοξα η ανεύρεση του σεμνού και αγίου βίου της Αγίας Ισμήνης.
Είμαι σίγουρη ότι δεν υπάρχει βέβαια ούτε άγία, ούτε βίος. Παπαδίστικα τρυκ μπας και χάσουν και τους πιστούς που έχουν αρχαία ονόματα!

Σε μια σελίδα «Συμβολή» διάβασα το παρακάτω κείμενο. Αν καταλάβατε εσείς τι εννοεί φωτίστε με κι εμένα, γιατί εγώ δεν κατάλαβα (διατηρώ την αρχική ορθογραφία):

«Στο ορθοδοξο αγιολογιο δεν αναφερεται καποια αγια με τα ονομα Ισμήνη. Είναι ευκαιρία εδώ να γινη μια διευκρινισι. αλλο πραγμα το αγιολογιο και αλλο το εορτολογιο, αν και συνδεονται στενα στην χωρα μας. δηλαδη για να γιορταζη καποιος χριστιανος δεν ειναι απαραιτητο να υπαρχη αγιος με το ονομα του. αυτο ειναι μια τοπικη συνηθεια που δεν επικρατει σε αλλους ορθοδοξους λαους.
Υπαρχουν πολλα ονοματα ωραιοτατα, αρχαια ελληνικα, οπως το προαναφερθεν, τα οποια ομως δεν αναφερονται στο εκκλησιαστικο αγιολογιο. αλλα ας σκεφθουμε και τους ορθοδοξους που ειναι Σλαυοι, Αραβες, Ινδοι, Αγγλοι, Γαλλοι και αλλων εθνοτητων. στο ορθοδοξο εορτολογιο τα ονοματα τετοιας προελευσεως ειναι ελαχιστα σε συγκρισι με τα ελληνικα, διοτι ο χριστιανισμος γεννηθηκε και αναπτυχθηκε στους πρωτους αιωνες σε ενα παγκοσμιο ελληνογλωσσο περιβαλλον.

Οι σημερινοι χριστιανοι που δεν ειναι Ελληνες συνηθως εορταζουν σαν ονομαστικη εορτη ειτε την μνημη ενος αγιου που τον επιλεγουν και τον θεωρουν προστατη τους ειτε μια αλλη δεσποτικη ή θεομητορικη εορτη. και μαλιστα αυτο το κανουν ακομα και αν υπαρχη αγιος με το ονομα τους, διοτι πολλοι αλλοεθνεις ορθοδοξοι λαμβανουν ελληνικα ονοματα. τελος ειναι γνωστη η ελληνικη συνηθεια οσοι χριστιανοι δεν εχουν ονομαστικη εορτη να γιορταζουν την κυριακη των αγιων παντων.»