30 September 2010

«Πιστοί» από... κεκτημένη ταχύτητα

(Καθημερινή, 30/9/2010)

Από τους πιο θρησκευόμενους στον ανεπτυγμένο κόσμο, σε σχέση τουλάχιστον με τους πολίτες της Δυτικής Ευρώπης, οι Αμερικανοί πιάστηκαν ... αδιάβαστοι στα θρησκευτικά τους πιστεύω, σε σύγκριση με άθεους και αγνωστικιστές, οι οποίοι αποδείχθηκαν πολύ καλύτεροι γνώστες του αντικειμένου.

Με στόχο να διερευνήσει το εύρος της θρησκευτικής γνώσης των Αμερικανών, η σχετική έρευνα του Pew Forum αποκάλυψε ότι οι άθεοι έχουν καλύτερη γνώση του περιεχομένου της Βίβλου, των προσώπων, αλλά και των διδαχών της, σε σύγκριση τουλάχιστον με εκείνους που δηλώνουν «πιστοί» και με εξαίρεση εκείνους, οι οποίοι δηλώνουν «ενεργοί πιστοί», ήτοι ακολουθούν κατά γράμμα τις επιταγές της θρησκείας τους στην καθημερινότητά τους.

Οι υπόλοιποι φαίνεται ότι δηλώνουν «πιστοί» από κεκτημένη ταχύτητα, ενώ οι άθεοι και οι αγνωστικιστές ενδεχομένως το «έψαξαν» καλύτερα, πριν απορρίψουν διά παντός το «θείο» από τη ζωή τους.

29 September 2010

Μαζί τα έφαγα, ρεεεε!

(του Στάθη, Ελευθεροτυπία, 29/9/2010)

Έχει δίκιο ο κ. Πάγκαλος όταν λέει ότι «όλοι τα φάγαμε τα λεφτά», κατ' αρχήν εις ό,τι αφορά τον εαυτόν του κι ύστερα, κρίνοντας εξ ιδίων τα αλλότρια, δεν του στέκεται δύσκολο να φθάσει στη «συλλογική ευθύνη» τού «όλοι».

Δεν είναι φρικτό ούτε φασιστικό, είναι άλλωστε γνωστόν ότι, ο κ. Πάγκαλος συχνά δεν ξέρει τι λέει, όπως τότε που αποκάλεσε τους Γερμανούς συλλήβδην «γίγαντες με μυαλό νάνου» (έτσι χαρακτήριζαν τους ναζί) -για να αναγκασθεί στη συνέχεια κατά διαταγήν του Ανδρέα να ζητήσει συγγνώμη- γονατιστός, δεν δυσκολεύθηκε. Για τίποτα ουδέποτε δυσκολεύθηκε ο κ. Πάγκαλος. Ούτε όταν βδελυσσόταν (με δημόσιες δηλώσεις του) τον σημερινό του πρωθυπουργό.


Δεν θα ήταν λοιπόν σημαντικό να μέμφεται για φαυλότητα τους Ελληνες (συλλήβδην) ο κ. Πάγκαλος, αν ο ίδιος δεν αποτελούσε το σήμα κατατεθέν για το ήθος που διατρέχει το κόμμα του (εφ' όσον σε εκατό περιπτώσεις ιταμότητας δεν τον έχει αποκηρύξει), αν ο ίδιος δεν ήταν το έμβλημα του ξεπεσμού της δημοκρατίας -να φτύνει αβασάνιστα και για την πλάκα του ο εκλεγόμενος τους εκλέγοντες.

Αλλά για αυτήν τη φαυλότητα που κατηγορεί τους Ελληνες ο κ. Πάγκαλος, μπορεί να 'χει άδικο όταν αναφέρεται σε αυτούς με προσβλητικές φασιστικές γενικεύσεις (όλοι), πλην όμως έχει δίκιο (περί αυτήν τη φαυλότητα) σε δύο τουλάχιστον περιπτώσεις: τη σύζυγό του και την κόρη του! Στις οποίες, ως φαίνεται, ο κ. Πάγκαλος καταλογίζει την ακόμα χειρότερη από τη «συλλογική ευθύνη», «οικογενειακή ευθύνη» - ο πάτος του φασισμού.

Διότι, απ' όσα είναι ήδη γνωστά, οι δύο κυρίες πίεζαν τον κ. Πάγκαλο (τον τιμητή) να τις διορίσει, κι εκείνος υπέκυψε. Τις διόρισε! Τι να έκανε; να αντιμετώπιζε τη φαυλότητα αυτών των πιέσεων προς διορισμόν εσαεί; Διόρισε συνεπώς τις δύο κυρίες μετακλητές υπαλλήλους στο υπουργείο Εξωτερικών, το 1994, όταν υπουργός στο ίδιο υπουργείο ήταν ο ίδιος.

Ουδέν το μεμπτόν, ακόμα κι αν δεν ήταν ηθικό, ήταν νόμιμο. Και αποδοτικό. Διότι για τον μήνα Μάρτιο, φέρ' ειπείν, εκείνης της χρονιάς (του 1994) εκτός απ' τον μισθό τους οι δύο κυρίες έλαβαν για υπερωρίες, με εντολή αυτού του ιδίου (του κ. Πάγκαλου δηλαδή) την πρόσθετη αμοιβή τους για 40 ώρες απογευματινής εργασίας,

  • για 30 ώρες νυχτερινής εργασίας και
  • για 20 ώρες εργασίας κατά τις εξαιρέσιμες (ου μην και αργίες).

Σύνολο 90 ώρες υπερωρίες η κάθε μια κυρία τον μήνα! Δηλαδή περίπου τέσσερις ώρες υπερωρία την ημέρα! Ητοι η κυρία Χριστίνα Χριστοφυλάκη και η κυρία Αριάδνη Παγκάλου δούλευαν 12 ώρες καθημερινώς...! Είναι αξιοθαύμαστον το ότι επέζησαν...  (πλήρες κείμενο >>>)



27 September 2010

Το μάθημα Θρησκευτικών

(Επιστολή αναγνώστη στην Ελευθεροτυπία, 27/9/2010)

Την 30ή/6/2010, ανέφερα στο υπουργείο Παιδείας (Υ.Π.) ότι καθηγητής Θεολογίας γυμνασίου Ιωαννίνων στις προαγωγικές εξετάσεις της Β' τάξης βαθμολόγησε τον εγγονό μου, στο μάθημα των Θρησκευτικών, με 6 (βάση 10, άριστα 20), με αποτέλεσμα να μειωθεί ο Μ.Ο. της βαθμολογίας.

Ευλόγως κανείς διαπορεί: Το κράτος τι μας παρέχει στα σχολεία; Γνώση ή παραμύθια; Και αν μεν γνώση (θεμελιωμένη σε επιστημονικά πορίσματα και αποδείξεις), τότε καλώς πληρώνει τον καθηγητή των φυσικών επιστημών από τον μόχθο του φορολογουμένου. Ο καθηγητής Θεολογίας διδάσκει, χωρίς απόδειξη -με συγκατάθεση του κράτους- στον μαθητή ότι οι άνθρωποι έρχονται στον κόσμο από τον Θεό, με το βάρος του προπατορικού αμαρτήματος, ότι μετά θάνατον ανασταίνονται και άλλα τέτοια μυθεύματα ενώ είναι επιστημονικώς αποδεδειγμένο ότι αποσυντίθενται. Αυτά συμβαίνουν μόνο σε υπανάπτυκτες πολιτισμικά κοινωνίες.

Το μάθημα των Θρησκευτικών αφορά κατήχηση, θρησκευτική ηθική, δηλαδή υποκρισία, προσηλυτισμό στο κρατούν δόγμα, πρακτικές λατρείας, μυστηριακές τελετές, δογματισμούς κ.λπ. (παραβιάζεται έτσι η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης) και όχι, όπως επιβάλλεται σε χώρα πολιτισμένη, θρησκειολογία, μελέτη του ιστορικού αυτού φαινομένου ως προϊόντος άγνοιας, αμάθειας, φόβου για το ανεξήγητο της πρωτόγονης κοινωνίας.

Ζητούσα από το Υ.Π. "να μας απαλλάξει από το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία" και μου απάντησε υπεκφεύγοντας ότι "το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία είναι υποχρεωτικό".

Γνωρίζω, όμως, τούτο όπως και τα πλέγματα μειονεξίας (τα κόμπλεξ) των καθηγητών Θεολογίας. Να θυμίσω στο Υ.Π. ότι στις ΗΠΑ απαγορεύεται με θεσμικό νόμο οποιαδήποτε διδασκαλία μεταφυσικών απόψεων. Η εκπαίδευση επικυριαρχείται στη χώρα μας από μεταφυσικές αντιλήψεις».

Βασίλειος Χαρ. Δρίμζιας
Ιωάννινα

25 September 2010

Όσα παίρνει κι όσα φέρνει ο άνεμος

Η «αγία Ισμήνη» και η Αρχιεπισκοπή

της Ισμήνης

1η Σεπτεμβρίου πρωί–πρωί ‘ντονγκ’ το κινητό και λαμβάνω ένα μήνυμα! Γυρνάω από το άλλο πλευρό σιχτιρίζοντας εμένα που δεν κλείνω το κινητό και κάθε εταιρεία και τράπεζα στέλνουν μηνύματα ότι ώρα θέλουν!

Πάνω που γλάρωνα ‘ντονγκ’ και άλλο μήνυμα, οπότε αποφασίζω να διακόψω το χουζούρι μου και να κοιτάξω το διαβλοεργαλείο μου να δω ποιος στέλνει πρωινιάτικα μηνύματα! Ανοίγω το πρώτο μύνημα και διαβάζω «ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΓΛΥΚΕΙΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΕΟΡΤΗ ΣΟΥ» , ανοίγω και το 2ο «ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ ΝΑ ΧΑΙΡΕΣΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑΤΑΚΙ ΣΟΥ». Εκπλήσσομαι, 2 μηνύματα για Χρόνια Πολλά από 2 διαφορετικά άτομα. Άλλο πάλι και τούτο, ονομαστική εορτή εγώ; Από πότε;

Απαντάω αμέσως και στους 2 φίλους ότι στείλανε ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε λάθος γκόμενα!!!! Για καλό και για κακό κοιτάω το εορτολόγιο στο Ίντερνετ και με έκπληξη διαβάζω ότι την 1η Σεπτεμβρίου γιορτάζει η Αγία Ισμήνη! Κοίτα να δεις που αγίασα μονολογώ και δεν το πήρα είδηση . Αλλά από πότε καθιερώθηκε να εορτάζεται αυτή η Αγία ... καλά τόσα χρόνια δεν υπήρχε Αγία Ισμήνη; Τώρα ξαφνικά παρουσιάστηκε;

Επειδή είμαι ανήσυχο πνεύμα, κάποια ημέρα που με βόλευε πάω στην Αρχιεπισκοπή, έτσι για να με φωτίσουν οι φωστήρες της εκκλησίας για την αγιοσύνη της συνονόματής μου! Στη είσοδο ένα αρμόδιος με ρωτάει ευγενέστατα τι ακριβώς θέλω, με συμβούλεψε να ρωτήσω το διευθυντή της αρχιεπισκοπής, στο μέσα γραφείο «αυτός τα ξέρει όλα», μου είπε!

Πάω κι εγώ στο μέσα γραφείο και σεμνά και ταπεινά κάθομαι στην καρέκλα μπροστά στο γραφείο του διευθυντού και περιμένω να τελειώσει την συνομιλία του από τα 3 κινητά που ανεβοκατεβάζει στα αυτιά του. Αφού τέλειωσε με ρωτάει ευγενικά τι θέλω και εγώ του εξηγώ ότι θέλω να μάθω, ποια είναι η Αγία Ισμήνη που εορτάζει την 1η Σεπτεμβρίου, τον βίο της, που μαρτύρησε και την γενικά κάθε πληροφορία για την ζωή της ... α! και που θα βρω την εικόνα της.

Σιγή στο γραφείο, ήτανε και άλλοι δύο παρατρεχάμενοι εκεί. Κατεβάσανε 3 βιβλία, ψάχνανε, ψάχνανε, πουθενά η αγία μου. Αλληλοκοιτάζονται, κατεβάζουν άλλο ένα βιβλίο αλλά κι εκεί πουθενά η αγία μου.

-Εσύ που το είδες με ρωτάει περίεργος ο διευθυντής.
-Στη σελίδα της αρχιεπισκοπής, του απαντάω!
-Α χα! Λέει, μάλιστα!
Μπαίνει μια κυριούλα και ακούει τη συζήτηση περί αγίας Ισμήνης:
–Ξέρω, ξέρω , είναι στις 40 παρθένες, τότε γιορτάζει!
-Κοίτα στη σελίδα που σου έδωσα του λέει ένας παπάς.

Ξανανοίγουνε τα βιβλία αλλά η αγία μου δεν είναι ούτε στις 40 παρθένες. Όσο ψάχνουν μετά μανίας, κάνω νοερά ένα φλασ-μπακ της μέχρι τώρα ζωής μου, αλλά δυστυχώς δεν βρήκα κάποια έστω μια μικρή χαραμάδα στο βίο μου που να με κατατάσσει στις 40 παρθένες. Μωρέ και δέκα εκατομμύρια να ήταν οι παρθένες, πάλι απέξω θα ήμουνα!

Επιμένω να μου βρουν την αγία μου, εκτός λέω χαμογελαστά, θα αγιάσω εγώ μετά θάνατον... Και μου πετάει ο πιο ξύπνιος παπάς με πονηρό χαμόγελο και κλείνοντας το μάτι του με νόημα:
-Έχεις καιρό ... για να αγιάσεις εσύ ... ... αχαχχαχαχ!

Μετά από αυτό, μάλλον για να με ξεφορτωθούν, μου λέει ο διευθυντής να του πάω τη σελίδα της αρχιεπισκοπής με το εορτολόγιο, να το ψάξει ο ίδιος με την ησυχία του!

Έτσι τέλειωσε άδοξα η ανεύρεση του σεμνού και αγίου βίου της Αγίας Ισμήνης.
Είμαι σίγουρη ότι δεν υπάρχει βέβαια ούτε άγία, ούτε βίος. Παπαδίστικα τρυκ μπας και χάσουν και τους πιστούς που έχουν αρχαία ονόματα!

Σε μια σελίδα «Συμβολή» διάβασα το παρακάτω κείμενο. Αν καταλάβατε εσείς τι εννοεί φωτίστε με κι εμένα, γιατί εγώ δεν κατάλαβα (διατηρώ την αρχική ορθογραφία):

«Στο ορθοδοξο αγιολογιο δεν αναφερεται καποια αγια με τα ονομα Ισμήνη. Είναι ευκαιρία εδώ να γινη μια διευκρινισι. αλλο πραγμα το αγιολογιο και αλλο το εορτολογιο, αν και συνδεονται στενα στην χωρα μας. δηλαδη για να γιορταζη καποιος χριστιανος δεν ειναι απαραιτητο να υπαρχη αγιος με το ονομα του. αυτο ειναι μια τοπικη συνηθεια που δεν επικρατει σε αλλους ορθοδοξους λαους.
Υπαρχουν πολλα ονοματα ωραιοτατα, αρχαια ελληνικα, οπως το προαναφερθεν, τα οποια ομως δεν αναφερονται στο εκκλησιαστικο αγιολογιο. αλλα ας σκεφθουμε και τους ορθοδοξους που ειναι Σλαυοι, Αραβες, Ινδοι, Αγγλοι, Γαλλοι και αλλων εθνοτητων. στο ορθοδοξο εορτολογιο τα ονοματα τετοιας προελευσεως ειναι ελαχιστα σε συγκρισι με τα ελληνικα, διοτι ο χριστιανισμος γεννηθηκε και αναπτυχθηκε στους πρωτους αιωνες σε ενα παγκοσμιο ελληνογλωσσο περιβαλλον.

Οι σημερινοι χριστιανοι που δεν ειναι Ελληνες συνηθως εορταζουν σαν ονομαστικη εορτη ειτε την μνημη ενος αγιου που τον επιλεγουν και τον θεωρουν προστατη τους ειτε μια αλλη δεσποτικη ή θεομητορικη εορτη. και μαλιστα αυτο το κανουν ακομα και αν υπαρχη αγιος με το ονομα τους, διοτι πολλοι αλλοεθνεις ορθοδοξοι λαμβανουν ελληνικα ονοματα. τελος ειναι γνωστη η ελληνικη συνηθεια οσοι χριστιανοι δεν εχουν ονομαστικη εορτη να γιορταζουν την κυριακη των αγιων παντων.»

24 September 2010

Ιερατική αθλιότητα...

Μητροπολίτης Πειραιώς προς Στίβεν Χόκινγκ

(Καθημερινή, Νίκος Παπαχρήστου, 24/9/2010)

Απάντηση στις επιστημονικές θεωρίες του κορυφαίου καθηγητή Μαθηματικών του Κέμπριτς Στίβεν Χόκινγκ, σχετικά με τη δημιουργία της ύλης, επιχείρησε να δώσει χθες, με μακροσκελή γραπτή δήλωσή του, ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ.

Αίσθηση όμως προκάλεσε η επιμονή του Μητροπολίτη, μάλλον με μειωτικό τρόπο, στο πρόβλημα της υγείας του διακεκριμένου Καθηγητή, ωσάν αυτό να αποτελεί ιδιότητα. «Με αφορμή τον συνεχιζόμενο θόρυβο που έχει προκαλέσει διεθνώς η κυκλοφόρησις του τελευταίου βιβλίου του παραπληγικού Βρετανού αστροφυσικού Stephen Hawking...», σημειώνει στην αρχή της ανακοίνωσής του ο κ. Σεραφείμ, ο οποίος στη συνέχεια αφιερώνει ολόκληρη παράγραφο στο πρόβλημα της υγείας του κ. Χόκινγκ.

«Ο συγκεκριμένος παραπληγικός Βρετανός επιστήμων είναι απολύτως συμπαθής ιδιαιτέρως διότι ευρίσκεται εις μίαν δραματικήν κατάστασιν υγείας απεικονιζομένην εις δημοσιευθέντα φωτογραφικά στιγμιότυπα, απολύτως καθηλωμένος και επικοινωνών με ηλεκτρονικήν φωνήν, που επιφέρει την κατανόησιν διά την συμπλεγματικότητα και τραγικότητα των απόψεών του που αδίκως βεβαίως ενοχοποιούν ουσία τον Τρισάγιον Θεόν διά την δυσχερεστάτην θέσιν της υγείας του...», υποστηρίζει ο Ιεράρχης.

Ωστόσο, δεν διστάζει να δείξει την «μακροθυμία» του, καθώς του αναγνωρίζει «το ελαφρυντικό της συγχύσεως του νοός του, από την αφόρητο σωματική δυστυχία του». Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Χόκινγκ είναι καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι από τα 22 του χρόνια. Το πρόβλημα της υγείας του, ωστόσο, δεν τον εμπόδισε να διακριθεί σε παγκόσμιο επίπεδο.

Αυτή η αθλιότητα του καλοπληρωμένου δημόσιου υπαλλήλου μου θυμίζει τη συνήθεια παιδιών του Δημοτικού, όταν δυσκολεύονταν να τα βγάλουν πέρα με κάποιον γείτονα ή συμμαθητή τους, να αλλάζουν το θέμα αντιδικίας και να χλευάζουν τα πεταχτά μαλλιά του άλλου ή κάποιο στραβό πόδι ή κάποιο κεκέδισμά του. Πάτσιζαν έτσι και (νόμιζαν ότι) αποκτούσαν υπεροχή στην αντιδικία.

Όπως
έγραψα προ ημερών, ο Χόγινγκ κόβει -με τη διασημότητα και την επιστημονική εγκυρότητά του- χρήμα από το ιερατείο, απομακρύνει ανασφαλείς οπαδούς της "αληθινής θρησκείας", αφού καταλαβαίνουν ότι τους κοροϊδεύουν οι παπάδες, οπότε ο ιδιοφυείς δημόσιος υπάλληλος με τα ράσα από τον Πειραιά, βρήκε το "κουσούρι" του αντιπάλου και του ανταποδίδει χαιρέκακα. Κάτι σαν, "μπορεί να μην υπάρχει θεός, αλλά εσύ είσαι ανάπηρος!" Η μικροψυχία του υπηρέτη της αγάπης σε όλο της το σκότος...

23 September 2010

Φυτοφάγος δεινόσαυρος

πρόγονος των πουλερικών

(ΒΗΜΑ, 23/9/2010)


Αμερικανοί επιστήμονες ανακάλυψαν στην έρημο της Νότιας Γιούτα απολιθώματα δύο νέων ειδών φυτοφάγων δεινοσαύρων, συγγενικών με τον γνωστό Τρικεράτοπα, από τους οποίους ο ένας, που ονομάστηκε Κοσμοκεράτωψ, έφερε 15 κέρατα σαν «στέμμα» στο πελώριο κεφάλι του, τα περισσότερα που έχουν ποτέ βρεθεί σε δεινόσαυρο.

Ως «ένα από τα πιο εντυπωσιακά ζώα που έχουν βρεθεί ποτέ», τον χαρακτήρισε ο υπεύθυνος της έρευνας δρ Σκοτ Σάμσον του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας και του Τμήματος Γεωλογίας του πανεπιστημίου της Γιούτα. Η ανακάλυψη παρουσιάστηκε στο επιστημονικό περιοδικό PLoS ONE, σύμφωνα με το BBC και το Γαλλικό Πρακτορείο.

Ο δεύτερος νέος δεινόσαυρος που ανακαλύφθηκε, είναι μεγαλύτερος από τον Κοσμοκεράτοπα, αλλά έχει λιγότερα (πέντε) κέρατα και ονομάστηκε Γιουτακεράτωψ, από το μέρος όπου βρέθηκαν τα απολιθώματα. Οι δύο δεινόσαυροι, οι οποίοι περπατούσαν στα τέσσερα πόδια τους και έζησαν πριν από 65 έως 100 εκατ. χρόνια στην Ύστερη Κρητιδική Περίοδο, είχαν μέγεθος περίπου όσο ένας γιγάντιος ρινόκερος και διαφέρουν αρκετά από τους υπόλοιπους δεινόσαυρους που έχουν βρεθεί μέχρι σήμερα στην Αμερική, όπως δήλωσε ο
παλαιοντολόγος Μαρκ Λέβεν του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας της Γιούτα.

Ο Γιουτακεράτωψ είχε ένα μεγάλο κέρατο πάνω από την μύτη του και μικρότερα κέρατα στο ύψος των ματιών του που προεξείχαν προς τα πλάγια, όπως ο βίσωνας. Το κρανίο του είχε μήκος περίπου δύο μέτρα, το ύψος του ήταν περίπου 1,8 μέτρα και το μήκος του σώματός του έφτανε τα 6,5 μέτρα. Υπολογίζεται ότι ζύγιζε γύρω στους τρεις έως τέσσερις τόνους.

Ο Κοσμοκεράτωψ είχε παρόμοια χαρακτηριστικά προσώπου με τον Γιουτακεράτοπα, αλλά εκτός από το μεγάλο κέρατο πάνω από την μύτη του, είχε περισσότερα κέρατα στο κρανίο του, που ξεπηδούσαν πάνω από τα μάτια του, από τα μάγουλα του και από το πάνω μέρος του κεφαλιού του. Είχε μήκος περίπου 4,5 μέτρα και ζύγιζε γύρω στους 2,5 τόνους. Τα κέρατα και των δύο δεινοσαύρων είχαν μήκος από 14 έως 30 εκατοστά.

Η ανακάλυψη, σύμφωνα με τους παλαιοντολόγους, δείχνει ότι οι δεινόσαυροι με κέρατα που ζούσαν σε ένα υποτροπικό βαλτώδες περιβάλλον με ρηχά ζεστά νερά στην αρχαία -χαμένη πια σήμερα- ήπειρο (Λαραμιδία) πριν από περίπου 76 εκατ. χρόνια, είχαν εξελιχτεί με διαφορετικό τρόπο. Τα πολυάριθμα κέρατα πιστεύεται ότι χρησίμευαν πρωτίστως για την προσέλκυση συντρόφων και τον εκφοβισμό σεξουαλικών ανταγωνιστών, όπως τα κέρατα στα σημερινά ελάφια.

22 September 2010

Από τις μάγισσες και τους σατανιστές...


στην αληθινή θρησκεία από την έρημο!
(BHMA, 22/9/2010)


Το «σατανιστικό» παρελθόν της νεότητάς της κυνηγάει την Κριστίν Ο' Ντόνελ, εκλεκτή του υπερσυντηρητικού Κινήματος του Τσαγιού (Τea Ρarty) στις ΗΠΑ και υποψήφια των Ρεπουμπλικανών για τη γερουσιαστική έδρα της Πολιτείας Ντελαγουέρ. Αναγκάστηκε να ακυρώσει σειρά τηλεοπτικών εμφανίσεων μετά τη δημοσιοποίηση ενός βίντεο στο οποίο παραδέχεται ότι «ανακατεύτηκε με μαγεία» και συμμετείχε σε μεταμεσονύκτια συγκέντρωση σατανιστών.

Την περασμένη Παρασκευή ο Μπιλ Μάχερ, τηλεπαρουσιαστής σατιρικού πολιτικού τοκ σόου, μετέδωσε βίντεο από παλαιότερη δική του εκπομπή που μεταδόθη- κε το 1999. Η κυρία Ο' Ντόνελ ήταν καλεσμένη και εμφανίζεται να λέει: «Ανακατεύτηκα με μαγεία, αν και ποτέ δεν μετείχα σε σύναξη μαγισσών». Ακούγεται όμως να συμπληρώνει: «Μία από τις πρώτες μου συναντήσεις με μια μάγισσα ήταν σε έναν βωμό σατανιστών. Και δεν το γνώριζα. Εννοώ, υπήρχε εκεί λίγο αίμα και τέτοιου είδους πράγματα». «Πώς έγινε αυτό;» τη ρωτά ο παρουσιαστής. «Πήγαμε σινεμά και μετά κάναμε ένα μεταμεσονύκτιο πικνίκ σε έναν σατανιστικό βωμό» απαντά η κυρία Ο' Ντόνελ.

Ο κ. Μάχερ ισχυρίστηκε ότι διαθέτει 22 «αποκαλυπτικά βίντεο» για την υπερσυντηρητική πολιτικό. Και απείλησε ότι θα μεταδίδει ένα την εβδομάδα αν δεν δεχθεί η κυρία Ο' Ντόνελ να εμφανιστεί στο σόου του. «Είναι σαν να κρατώ ομήρους. Κάθε εβδομάδα που δεν θα εμφανίζεσαιθα πετώ έξω ένα πτώμα» είπε αστειευόμενος ο τηλεπαρουσιαστής.

Η 41χρονη Ο' Ντόνελ προσπάθησε να αστειευτεί με το όλο θέμα. «Πόσοι από εσάς δεν βγαίνατε με περίεργα άτομα στο γυμνάσιο;» αναρωτήθηκε στη διάρκεια προεκλογικής συγκέντρωσης Ρεπουμπλικανών.

Αναλυτές εκτιμούν ότι τα περί μαγισσών και σατανιστικών συγκεντρώσεων αναμένεται να κλονίσουν την υποστήριξη μέρους της θρησκευτικής Δεξιάς, η οποία αποτελεί σημαντικό τμήμα των υποστηρικτών του Τea Ρarty και συνέβαλε στην εξασφάλιση του χρίσματος από την κυρία Ο' Ντόνελ. Αν και διατυπώνει υπερσυντηρητικές απόψεις (έχει καταδικάσει μεταξύ άλλων «τις παρελάσεις των ομοφυλοφίλων και τον αυνανισμό»), η αδελφή της Τζιν, που δηλώνει ανοικτά λεσβία, τόνισε πως «η Κριστίν δεν είναι εναντίον των ομοφυλοφίλων».
Οι φοβισμένοι άνθρωποι με ελλιπή παιδεία που απαρνούνται την οικογενειακή θρησκεία, δεν σημαίνει ότι δεν πιστεύουν σε τίποτα, απλά πιστεύουν σε οτιδήποτε! Έτσι και η λαμπρή κυρία Κριστίν, περιήλθε όλους τους χώρους των "περίεργων" δοξασιών -που λέει και η ίδια- και κατέληξε στην πατροπαράδοτη θρησκεία από τη Μέση Ανατολή, ώστε να βρίσκεται μαζί με τους πολλούς. Βαρέθηκε τη μοναξιά της "αναζήτησης". Η νέα επιλογή της εξασφαλίζει και ανέλιξη στον κοινωνικό χυλό των θρησκόληπτων της Αμερικής... 

19 September 2010

«Δεν θα πεθάνουν μόνο όσοι ποτέ δεν γεννήθηκαν»

(του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΡΟΥΖΑΚΗ, Ελευθεροτυπία, 18/9/2010)

Δημοσιογράφος, συγγραφέας, πολιτικός σχολιαστής κι ένας ένθερμος υποστηρικτής της επιστροφής των Μαρμάρων, ο Κρίστοφερ Χίτσενς είναι ένας παρορμητικός άνθρωπος με -κάποτε- αμφιλεγόμενες πολιτικές απόψεις. Ακόμα κι όσοι δεν συμφωνούν μαζί του, θαυμάζουν την ψυχραιμία με την οποία αντιμετωπίζει τον καρκίνο. Ξέρει άλλωστε ότι η νεοεκδοθείσα αυτοβιογραφία του είναι κύκνειο άσμα


«Πεθαίνω. Θα ήμουν πολύ τυχερός αν ζούσα άλλα πέντε χρόνια». Ο Κρίστοφερ Χίτσενς, ο Αγγλοαμερικανός δημοσιογράφος, συγγραφέας, πολιτικός σχολιαστής και λάτρης της Ελλάδας, δεν έκρυψε ούτε στιγμή ότι «χτυπήθηκε» από τον καρκίνο. Στις 30 Ιουνίου αποκάλυψε στη στήλη του στο VanityFair.com, την ηλεκτρονική έκδοση του αμερικανικού περιοδικού, ότι πάσχει από μια επιθετική μορφή της ασθένειας στον οισοφάγο και στους λεμφαδένες. Το σκοτεινό, καυστικό χιούμορ του δεν τον εγκαταλείπει, πάντως, ούτε μπροστά στον θάνατο. Όταν πρόσφατα τον ρώτησαν, αν αυτός, ένας ορκισμένος άθεος, θα αναζητήσει τώρα τη βοήθεια του Θεού ή την παρηγοριά της θρησκείας, απάντησε: «Αν αυτό συμβεί, σημαίνει ότι ο καρκίνος θα έχει φτάσει και στον εγκέφαλό μου και θα είμαι διανοητικά ανάπηρος».
Η ξαφνική διάγνωση της ασθένειάς του ανέστειλε και την προώθηση του αυτοβιογραφικού βιβλίου του «Hitch-22: Α Memoir», που κυκλοφόρησε στις αρχές του καλοκαιριού από τις εκδόσεις «Twelve». Είναι αξιοσημείωτο, πάντως, ότι στις πρώτες σελίδες των απομνημονευμάτων του παραθέτει οριμένα αποσπάσματα επιφανών συγγραφέων που αναφέρονται στον θάνατο, κάποιες στροφές από το ποίημα του Αγγλου ποιητή Γ.Χ. Οντεν «Death's Echo» και φράσεις από το βιβλίο του Ρίτσαρντ Ντόκινς «Υφαίνοντας το ουράνιο τόξο», όπως ετούτη: «Πρόκειται να πεθάνουμε και αυτό μας κατατάσσει στους τυχερούς. Αρκετοί άνθρωποι δεν πρόκειται να πεθάνουν ποτέ επειδή ποτέ δεν γεννήθηκαν...».
Το βιβλίο του 61χρονου συγγραφέα διακρίνεται μεν από μια εξομολογητική διάθεση και από την επιθυμία του να μιλήσει και για περισσότερο προσωπικές στιγμές τού πολυτάραχου βίου του, δεν είναι ωστόσο μελαγχολικό. Ο δεικτικός, αιρετικός, άθεος Χίτσενς με το αριστερό παρελθόν, ο οποίος παρ' όλα αυτά υποστήριξε σθεναρά τη διακυβέρνηση Μπους και την εισβολή των Αμερικανών στο Ιράκ, εκείνος που στηλιτεύει μαινόμενος τον «φασισμό με ισλαμικό πρόσωπο», είναι διαρκώς παρών στις σελίδες του.
Από τα απομνημονεύματά του δεν θα μπορούσε να λείπει η σχέση του με την Ελλάδα. Μια ιδιαίτερη σχέση μάλλον αγάπης με... κάποια κρυμμένα τραύματα. Είναι γνωστό ότι ο Κρίστοφερ Χίτσενς είναι από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές, με μαχητική αρθρογραφία σε διεθνή έντυπα, υπέρ της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα και με αδιαπραγμάτευτο επιχείρημα «ότι δεν μπορείς να ακρωτηριάζεις ένα ενιαίο έργο τέχνης». Στο βιβλίο του «Η δίκη του Χένρι Κίσινγκερ» (εκδόσεις «Εστία»), το οποίο βασίστηκε σε πρωτογενές υλικό και ντοκουμέντα, επιτίθεται άγρια στον Αμερικανό πολιτικό Χένρι Κίσινγκερ, μεταξύ άλλων, επειδή αναμίχθηκε στο πραξικόπημα της Κύπρου και στις σχέσεις των ΗΠΑ με την ελληνική 
Την ελληνική χούντα ο Κρίστοφερ Χίτσενς δεν τη γνώρισε από διηγήσεις και δημοσιεύματα αλλά εκ του σύνεγγυς και σε τραγικές συνθήκες: «Το 1973, σε ηλικία 24 ετών, έφτασε εσπευσμένα από την Αγγλία στην Αθήνα για να παραλάβει το πτώμα της μητέρας του, η οποία αυτοκτόνησε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. Η μητέρα του παράτησε τον πατέρα του, λόγω του παθιασμένου έρωτά της για έναν πρώην ιερέα. Όταν οι ερωτικές της προσδοκίες διαψεύστηκαν, αποφάσισε να δώσει τέλος στη ζωή της. Από τη διεύθυνση του αθηναϊκού ξενοδοχείου είχαν ενημερώσει τον Χίτσενς ότι οι τελευταίες, απελπισμένες τηλεφωνικές κλήσεις της μητέρας του ήταν προς εκείνον, τον αγαπημένο γιο της. Η μητέρα του, «η φτωχή Υβόν» και «Μάμι», όπως την αποκαλεί ο ίδιος, είναι και η μόνη γυναίκα στην οποία αναφέρεται με τρυφερότητα στο βιβλίο. Είναι επίσης ασυνήθιστο το ότι ο συγγραφέας κάνει κάποιες αναφορές στην προσωπική του ζωή. Ο πρώτος του γάμος το 1981 ήταν με την Ελληνοκύπρια Ελένη Μελεάγρου, με την οποία απέκτησαν δυο παιδιά, τον Αλέξανδρο και τη Σοφία.
Στην Αθήνα της χούντας
Μετά τον χωρισμό τους, παντρεύτηκε την Αμερικανίδα συγγραφέα Κάρολ Μπλου, με την οποία απέκτησαν μια κόρη, την Αντόνια. Οι πληροφορίες για την οικογενειακή του τραγωδία στην Αθήνα της χούντας είναι φειδωλές και γρήγορα δίνουν τη θέση τους στην περιγραφή των πολιτικών γεγονότων της εποχής: στα απάνθρωπα βασανιστήρια της δικτατορίας και στους εξεγερμένους φοιτητές.
Ο Κρίστοφερ Χίτσενς γεννήθηκε στις 13 Απριλίου του 1949. Σπούδασε στην Οξφόρδη και στο Κέιμπριτζ. Στα φοιτητικά του χρόνια και μέχρι να μεταναστεύσει στην Αμερική στις αρχές της δεκαετίας του '80, δήλωνε ακροαριστερός και υποστήριζε τροτσκιστικές ιδέες. Μέσα στα χρόνια άρχισε να διαχωρίζει τη θέση του από την Αριστερά, κυρίως σε ζητήματα που αφορούσαν την ισλαμική τρομοκρατία.

Εκτός από τον Θεό και τον Κίσινγκερ, έχει υβρίσει κατά καιρούς τη Μητέρα Τερέζα, την πριγκίπισσα Νταϊάνα, τον Ρόλαντ Ρίγκαν και τον Μπιλ Κλίντον. Επίσης διαφώνησε δημοσίως σε υψηλούς τόνους με τον πρώην φίλο του, Νόαμ Τσόμσκι, για την 11η Σεπτεμβρίου και τον ρόλο των ισλαμιστών. Το 2007 πήρε την αμερικανική υπηκοότητα. Μέχρι πρόσφατα ήταν μανιώδης καπνιστής και «γερό ποτήρι». Οι επικριτές του τού καταλογίζουν ότι συχνά οι επιθετικές απόψεις του για δεκάδες ζητήματα εκπορεύονται από την καρδιά και όχι από το κεφάλι. Κανείς, όμως, δεν αμφισβητεί την ευφυΐα του.

18 September 2010

Θάνατος λόγω ηλιθιότητας...

(ΒΗΜΑ, 17/9/2010)

Ένας άνδρας 58 ετών έχασε σήμερα τη ζωή του σε παραδοσιακή ταυροδρομία στη μικρή πόλη Ελτσε ντε λα Σιέρα, στη νοτιοανατολική Ισπανία, όταν χτυπήθηκε από το κέρατο ενός ταύρου, δήλωσε η νομαρχία της Αλμπασέτε.

Ο άνδρας, που έτρεχε πολύ κοντά στους ταύρους, δέχθηκε χτύπημα στην κοιλιακή χώρα, δήλωσαν οι τοπικές αρχές χωρίς να δώσουν άλλες λεπτομέρειες. Το δυστύχημα σημειώθηκε περίπου 10 ημέρες μετά το θάνατο κατά τη διάρκεια ταυροδρομίας ενός άλλου άνδρα στην πόλη Βιλασέκα ντε λα Σάγρα και λίγες ημέρες μετά το θάνατο μίας θεατού στην πόλη Αργάντα ντελ Ρέι, κοντά στη Μαδρίτη.


Μετά από αυτό το δυστύχημα ο αριθμός των ανθρώπων που σκοτώθηκαν το 2010 κατά τη διάρκεια παραδοσιακών γιορτών με ταύρους φτάνει τους δέκα, οι πέντε από τους οποίους σκοτώθηκαν σε ταυροδρομίες.
Προσωπικά, όπως έχω ξαναγράψει, δεν χαίρομαι για κανένα θάνατο! Δεν μπορείς όμως και να πενθήσεις, επειδή κάποιος ηλίθιος σκοτώθηκε ταλαιπωρώντας για διασκέδασή του -μαζί με άλλους μαντράχαλους- ένα ταυράκι, το οποίο δεν προκάλεσε κανέναν... 

17 September 2010

Προσθήκες στη Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα

  • Μαθήματα αρχαίων ελληνικών από τον "Αριστοτέλη"

    Μαθήματα αρχαίας ελληνικής γλώσσας και σεμινάρια ελληνικής αυτογνωσίας διοργανώνει κάθε Τετάρτη το μη κερδοσκοπικό σωματείο "Αριστοτέλης" στη βιβλιοθήκη του δήμου Θεσσαλονίκης (Ε. Αμύνης 27 και Αλεξάνδρου Σβώλου).
  • Παρουσίαση λεξικών (16/09/2010)

    Η Άννα Ιορδανίδου, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Πατρών, παρουσιάζει τη σειρά ειδικών λεξικών της νέας ελληνικής, από τις εκδόσεις ΚΟΝΤΥΛΙ, όπως το "ΧΤΙΖΩ ΛΕΞΕΙΣ". Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, 16 Σεπτεμβρίου 2010 (ώρα 19:00), στον Ιανό (Σταδίου 24).
  • Καθολική Γραμματική και εξαφάνιση των γλωσσών

    Άρθρο του Ευθ. Φοίβου Παναγιωτίδη, επ.καθηγητή Γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, στην εφημερίδα "Η Καθημερινή" (05-09-2010) με τίτλο "Καθολική Γραμματική και εξαφάνιση των γλωσσών".
  • Ποιητικό Εργαστήρι του Ιδρύματος "Τάκης Σινόπουλος"

    Εάν είσαι νέος ή νέα από 18 έως 30 ετών, αγαπάς την ποίηση και γράφεις ποιήματα, δήλωσε συμμετοχή στο Ποιητικό Εργαστήρι του Ιδρύματος "Τάκης Σινόπουλος" που θα λειτουργήσει από το Φθινόπωρο του 2010 έως την Άνοιξη του 2011.
  • Αφιέρωμα στον ποιητή Νίκο Καββαδία (30/09/2010)

    Ο IANOS και οι εκδόσεις ΑΓΡΑ παρουσιάζουν ένα ιδιαίτερο αφιέρωμα στον ποιητή της θάλασσας και των ναυτικών ΝΙΚΟ ΚΑΒΒΑΔΙΑ, την Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010 (ώρα 20:00) στον Ιανό (Σταδίου 24).
  • Ο ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ του ΕΚΕΒΙ

    Τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου, ημέρα που ανοίγουν τα σχολεία, ανοίγει επίσημα τις "σελίδες" του και ο ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ (http://www.mikrosanagnostis.gr/), ο πρώτος κόμβος για παιδιά και εφήβους που δημιούργησε το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) δίνοντας προτεραιότητα στον κόσμο του βιβλίου και τη χαρά της ανάγνωσης!
  • Σαν σήμερα, 14 Σεπτεμβρίου, πέθανε το 1960 ο συγγραφέας Μ. Καραγάτσης

    "Ο συγγραφέας Μ. Καραγάτσης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Δημητρίου Ροδόπουλου) ήταν συγγραφέας, από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της «Γενιάς του ‘30». Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1908 και ήταν το πέμπτο και τελευταίο παιδί της οικογένειας του δικηγόρου Γιώργου Ροδόπουλου. Αποφοίτησε από τη Νομική Σχολή Αθηνών το 1930, όπου και είχε συμφοιτητές «τρανταχτά» ονόματα της ελληνικής λογοτεχνίας, όπως ο Οδυσσέας Ελύτης, ο Αγγελος Τερζάκης και ο Γιώργος Θεοτοκάς. Στην πεζογραφία πρωτοεμφανίστηκε το 1927 με το διήγημα «Η κυρία Νίτσα», το οποίο πήρε τον 3ο έπαινο σε διαγωνισμό του περιοδικού «Νέα Εστία». Το πρώτο μυθιστόρημα «Ο Συνταγματάρχης Λιάπκιν» εκδόθηκε το 1933. Ακολούθησαν κάποια από τα πιο σημαντικά έργα της ελληνικής πεζογραφίας όπως «Η Χίμαιρα» (1936), ο «Γιούγκερμαν» (1938), «Λειτουργία σε Λα Υφεση» (1943), «Νυχτερινή Ιστορία» (1943), «Ο Μεγάλος Υπνος» (1946), «Σέργιος και Βάκχος» (1959), «Το Μυθιστόρημα των Τεσσάρων» (1958) κλπ. Δεν θα προλάβει να ολοκληρώσει το έργο «Το Δέκα», το οποίο προοριζόταν ως το πρώτο μιας τετραλογίας, καθώς υπέστη βαρύ έμφραγμα. Θα αφήσει την τελευταία του πνοή στις 14 Σεπτεμβρίου του 1960."
  • Απονομή βραβείων λογοτεχνικής μετάφρασης 2010 (30/09/2010)

    To Ευρωπαϊκό Κέντρο Μετάφρασης Λογοτεχνίας και Επιστημών του Ανθρώπου (ΕΚΕΜΕΛ) και τα Ινστιτούτα της Αθήνας –Γαλλικό Ινστιτούτο, Ινστιτούτο Γκαίτε, Ινστιτούτο Θερβάντες, Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο και Ελληνοαμερικανική Ένωση– θα απονείμουν τα Βραβεία Λογοτεχνικής Μετάφρασης 2010 σε μεταφραστές της αγγλόφωνης, γαλλόφωνης, γερμανικής, ισπανόφωνης και ιταλικής λογοτεχνίας, την Πέμπτη, 30 Σεπτεμβρίου 2010 και ώρα 8.00 μ.μ., σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο Ινστιτούτο Γκαίτε της Αθήνας (Ομήρου 14-16, Αθήνα), με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Μετάφρασης.
  • "Τα Ματωμένα χώματα" της Δ. Σωτηρίου

    Η Έρη Σταυροπούλου, καθηγήτρια της Νεοελληνικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, γράφει στο "Βήμα" για "Τα Ματωμένα χώματα" της Δ. Σωτηρίου, ένα από τα αρτιότερα και γνωστότερα βιβλία για τη ζωή στις χαμένες πατρίδες πριν από τη μικρασιατική καταστροφή αλλά και για την τραγωδία του 1922.
  • Απεβίωσε ο καθηγητής της Νεοελληνικής Φιλολογίας Πάνος Μουλλάς

    Απεβίωσε το Σάββατο στη Θεσσαλονίκη ο ομότιμος καθηγητής της Νεοελληνικής Φιλολογίας Πάνος Μουλλάς -ένας από τους σημαντικότερους φιλολόγους / μελετητές της ελληνικής γραμματείας.
  • Ενότητα τραγουδιών σε ποίηση Νικηφόρου Βρεττάκου (19/09/2010)

    Μουσική εκδήλωση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών που διοργανώνεται από την Παλλακωνική Ομοσπονδία Ελλάδος, με την ευκαιρία του συνεδρίου των Ομοσπονδιών ΗΠΑ και Καναδά στην Ελλάδα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τα έργα της συνθέτιδος Πηγής Λυκούδη, "Χορεύοντας με τον Ταΰγετο", ενότητα τραγουδιών σε ποίηση Νικηφόρου Βρεττάκου. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή, 19 Σεπτεμβρίου 2010 (ώρα 20.30).
  • Λογοτεχνική βραδιά στο Ολλανδικό Ινστιτούτο Αθηνών (16/09/2010)

    Λογοτεχνική βραδιά στο Ολλανδικό Ινστιτούτο Αθηνών με τίτλο "Family Tree" με την ποιήτρια και συνθέτρια Rozalie HIRS. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, 16 Σεπτεμβρίου 2010, ώρα 19.00.
  • Συναυλία με μελοποιημένα ποιήματα του ΝΙΚΟΥ ΚΑΒΒΑΔΙΑ (18/09/2010)

    Στο πλαίσιο των 45ων Δημητρίων του Δήμου Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί στις 18 Σεπτεμβρίου, στο Θέατρο Κήπου και ώρα 21:00, συναυλία-αφιέρωμα στον Νίκο Καββαδία για τα εκατό χρόνια από τη γέννησή του.
  • Διημερίδα: "Ο Άλλος εν Λόγω : Εβραίοι στη Σύγχρονη Ελληνική Λογοτεχνία" (01-02/10/2010)

    H Oμάδα για την Μελέτη της Ιστορίας των Εβραίων σας προσκαλεί στην διημερίδα που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, στις 1 και 2 Οκτωβρίου (αίθουσα συνεδρίων, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 1ος όροφος). Λογοτέχνες, κριτικοί και ιστορικοί θα συζητήσουν με θέμα τις εικόνες των Εβραίων στη σύγχρονη ελληνική λογοτεχνική παραγωγή.
  • Αφιέρωμα στο συγγραφέα Γιάννη Ατζακά (18/09/2010)

    Με αφορμή τα τρία του βιβλία και το κρατικό βραβείο μυθιστορήματος 2009, το Πολύεδρο και οι εκδόσεις Άγρα παρουσιάζουν το συγγραφέα Γιάννη Ατζακά για τα βιβλία του "Διπλωμένα φτερά", "Θολός Βυθός" και "Κάτω από τις οπλές". Το αφιέρωμα θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 18 Σεπτεμβρίου 2010 (ώρα 1μ.μ.), στο Πολύεδρο (Κανακάρη 147, Πάτρα). Η εκδήλωση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου.
  • Επιστημονικό συνέδριο: "Ιωάννης Κονδυλάκης - συγγραφέας -δημοσιογράφος - μεταφραστής. Μια αναψηλάφηση" (16-18/09/2010)

    Στην Άνω Βιάννο Κρήτης θα πραγματοποιηθεί στις 16, 17 και 18 Σεπτεμβρίου 2010 επιστημονικό συνέδριο με θέμα: "Ιωάννης Κονδυλάκης - συγγραφέας -δημοσιογράφος - μεταφραστής. Μια αναψηλάφηση". To συνέδριο διοργανώνουν ο Δήμος Βιάννου, οι 'Φίλοι της Πινακοθήκης Βιάννου' και το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.
  • Διαδικτυακός χώρος για τη μετάφραση ελληνικής λογοτεχνίας στα Σουηδικά

    Ένας διαδικτυακός χώρος για τη μετάφραση ελληνικής λογοτεχνίας στα Σουηδικά και σουηδικής λογοτεχνίας στα Ελληνικά, καθώς και άλλων λογοτεχνικών και κριτικών κειμένων βρίσκεται στη διεύθυνση http://chromatachromata.com/. Τις ιστοσελίδες αυτές δημιούργησε και επιμελείται ο Βασίλης Παπαγεωργίου, συγγραφέας, μεταφραστής και αναπληρωτής καθηγητής στο πανεπιστήμιο Linnaeus στη Νότια Σουηδία. Ένας από τους στόχους των ιστοσελίδων αυτών είναι να αυξάνονται με συνεπή ρυθμό, παρουσιάζοντας σύγχρονα λογοτεχνικά κείμενα που με την αισθητική τους συμβάλλουν αποφασιστικά στη διεύρυνση της Ελληνικής και Σουηδικής πραγματικότητας.
  • Ανακοίνωση νέων επιπέδων ελληνομάθειας

    Το Τμήμα Στήριξης και Προβολής της Ελληνικής Γλώσσας του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας πληροφορεί το κοινό ότι, με το Π.Δ. 60/30-6-2010 ΦΕΚ Α’ 98, θεσμοθετήθηκαν τα 2 νέα γλωσσικά επίπεδα Α1(Α1 για παιδιά από 8 έως 12 ετών και Α1 για εφήβους και ενηλίκους) και Γ2, και μετονομάστηκαν τα ισχύοντα επίπεδα ως εξής: Α=Α2, Β=Β1, Γ=Β2, Δ=Γ1.
  • Παρουσίαση διδακτικών προτάσεων-παραδειγμάτων (29/09/2010)

    Tο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης και εκπαιδευτικοί από σχολεία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με τη στήριξη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, παρουσιάζουν μια ΣΕΙΡΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ-ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΩΝ. Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 29 Σεπτεμβρίου 2010 (ώρα 19:00), στον Ιανό (Αριστοτέλους 7).
  • 12ος κύκλος Ελεύθερου Πανεπιστημίου της Στοάς του Βιβλίου

    Έξι θεματικές ενότητες θα περιλαμβάνει το πρόγραμα του 12ου κύκλου του Ελεύθερου Πανεπιστημίου της Στοάς του Βιβλίου. 

16 September 2010

Ο Κήπος του Επίκουρου, τεύχος ΙΓ'

Περιεχόμενα του τεύχους ΙΓ':
  • Σημείωμα του Εκδότη...Το τρίμηνο που πέρασε
  • Μανόλης Στεφανάκης: Αρχαία Κυμισάλα
  • Γιάννης Αλεξάκης: Κυμισάλα: οι άνθρωποι
  • Κυριακή Πούλου: Η Ευτυχία και η Ηδονή
  • Τρίτη Πανελλήνια Συνάντηση Φίλων της Επικούρειας Φιλοσοφίας: Επίκουρος και Θεός
    • Δ. Δημητριάδης
    • Μ. Σταγάκης
    • Α. Κοβάτσης
    • Α. Μερτζανίδης
    • Χ. Γιαπιτζάκης
    • Κ. Καλεύρας
    • Τ. Παναγιωτόπουλος
    • Δ. Λαζαρίδου
    • Γ. Πάρλας
    • Μ. Αντωνακάκου
    • Μπ. Πατζόγλου
    • Μ. Πατσουράκης
    • Μ. Πετρίδης
    • Μ. Βερέττας
    • Χρήστος Γιαπιτζάκης
  • Χρήστος Γιαπιτζάκης: Εξελικτικές αλληλεπιδράσεις Πλατωνισμού και Επικούρειας φιλοσοφίας
  • Χρήστος Γιαπιτζάκης: Η ανάδειξη των προγονικών επικούρειων εννοιών της Μοριακής Γενετικής
  • Κωνσταντίνος Μαντάς: Αρχαία Σπάρτη, Μύθος και πραγματικότητα
  • Κολώτης ο Αθηναίος: Προς Αλήθιον
  • Μάριος Βερέττας: Μαριναλέντα, ένα άλλο είδος δήμου
  • Επικούρεια βιβλιογραφία
  • Επικούρειες ιστοσελίδες
Εκδόσεις ΒΕΡΕΤΤΑ
Κοσκινού, 85100-ΡΟΔΟΣ
Τηλ: 22410 72648
www.verettas.gr, email: info@verettas.gr

Βλέπε επίσης περιεχόμενα 12ου τεύχους και μια εισαγωγή στις επικούρειες αντιλήψεις:

15 September 2010

Ανώνυμοι καπνιστές...

κατ' επέκταση των ανώνυμων αλκοολικών

(TA NEA, 14/9/2010)

Κάθονται αντικρυστά. Κάποιοι ξεφυσούν, άλλοι πλέκουν νευρικά τα δάχτυλά τους ή μασούν τσίχλες που έχουν στεγνώσει στο στόμα τους. Δεν έχουν άλλωστε κάτι άλλο να τρακάρουν. Χτες απόλαυσαν την τελευταία τζούρα. Και τώρα, στο γραφείο ενός ψυχιάτρου στο Κολωνάκι, οι Ανώνυμοι Καπνιστές αναζητούν συμβουλές και στήριξη για να «μην ξανακυλήσουν».

Είναι η δεύτερη φορά που κάθονται στους λευκούς καναπέδες. Ο μικρότερος είναι 22 ετών. Ο μεγαλύτερος 31. Δεν είναι φίλοι, αλλά μοιράζονται μια κοινή εξάρτηση. Η Αγγελική, ο Αγαμέμνονας, η Βάσω, ο Χρήστος και ο Γιάννης είναι καπνιστές που προσπαθούν να κόψουν το τσιγάρο.

Αποτυχημένες απόπειρες και η καθολική- πλέον- απαγόρευση του καπνίσματος σε κλειστούς χώρους που τέθηκε σε ισχύ από 1η Σεπτεμβρίου τους έστειλαν στο γραφείο του ψυχιάτρου Δημήτρη Παπαδημητριάδη στο Κολωνάκι. Με δέχονται στην ομάδα τους, αλλά ζητούν να κρατήσω κρυφά τα επώνυμά τους. Οπως θα πουν αργότερα οι περισσότεροι, ντρέπονται. Οχι γιατί είναι εκεί. Αλλά γιατί δεν είχαν μέχρι τώρα τη δύναμη να ξορκίσουν τον καπνό του τσιγάρου. Η συνεδρία θυμίζει συνάντηση Ανώνυμων Αλκοολικών ή Τοξικομανών, χωρίς τα Δώδεκα Βήματα της απεξάρτησης.

Η μία ώρα στοιχίζει 200 ευρώ, δηλαδή 40 ευρώ κατ΄ άτομο για την πενταμελή ομάδα. Εχουν κουβαλήσει όσα τασάκια και αναπτήρες είχαν στα σπίτια τους. Μια συμβολική κίνηση που τους ζήτησε ο γιατρός. Αλλωστε, η συμφωνία ήταν ότι από σήμερα θα είναι «καθαροί». Χτες είχαν το δικαίωμα να γευτούν για τελευταία φορά τη νικοτίνη.

14 September 2010

Σπάνιο ρωμαϊκό κράνος

Ένα σπάνιο κράνος από την περίοδο της ρωμαϊκής κυριαρχίας ήρθε στο φως στη βρετανική επαρχία Κούμπρια. Το μοναδικό αντικείμενο, που καλύπτει και το πρόσωπο με μάσκα, ανακαλύφθηκε από ιδιώτη με τη χρήση ανιχνευτή μετάλλων. Σύμφωνα με το BBC, μόνο άλλα δύο παρόμοια κράνη έχουν βρεθεί μέχρι σήμερα στη Βρετανία, ένα το 1796 και ένα το 1905.


Το εν λόγω κράνος θα φορούσε, πιθανώς διακοσμημένο με χρωματιστές λωρίδες, ο Ρωμαίος στρατιώτης σε ένδειξη υπεροχής, στη διάρκεια ιππικών αγώνων. Το αντικείμενο βγαίνει σε δημοπρασία από το τμήμα αρχαιοτήτων του οίκου Christie’s στις 7 Οκτωβρίου και εκτιμάται ότι θα αποφέρει 300.000 λίρες. Ο ιδιώτης που έφερε στο φως το μοναδικό αυτό αντικείμενο θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του.

Ο οίκος Christie's χαρακτήρισε το εύρημα «εξαιρετικό δείγμα της ρωμαϊκής μεταλλουργίας στην ακμή της», ενώ γι’ αυτόν που το έφερε στο φως ανέφερε ότι ήταν «η ανακάλυψη της ζωής του». Οι Ρωμαίοι στρατιώτες φορούσαν κράνη υποδηλώνοντας τον βαθμό τους στο στράτευμα ή την υπεροχή τους.
(in.gr, 14/9/2010)

12 September 2010

Ημερίδα για τον Ανδρέα Χριστινίδη


Την Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2010, στο Ίδρυμα Άγγελου & Λητώς Κατακουζηνού, ώρες 12.00-16.30, πραγματοποιείται ημερίδα για τη ζωή και τη δράση του Ανδρέα Χριστινίδη. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Ο Ανδρέας Χριστινίδης (1931-2009), νομικός και κοινωνιολόγος, διετέλεσε από το 1967 καθηγητής και Ανώτερος Εκπαιδευτικός Σύμβουλος στο Πανεπιστήμιο του Γκίσεν (Έσση της Γερμανίας), ενώ συμμετείχε ενεργά στις πολιτικές ζυμώσεις, τουλάχιστον από τη δεκαετία του 1960 και εξής, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
(click)

Πήρε θέση σχετικά με ζητήματα δημοκρατίας, κοινωνικής δικαιοσύνης και συλλογικών θεσμών, αρθρογραφώντας με παρρησία όλα αυτά τα χρόνια σε ημερήσια και περιοδικά έντυπα της Γερμανίας και της χώρας του. Στην Ελλάδα έχει κυκλοφορηθεί το βιβλίο του «Εχθρότητα και Προκατάληψη: Ξενοφοβία, Αντισημιτισμός, Γενοκτονία » (Ίνδικτος, 2003).

Στις εργασίες της ημερίδας θα λάβει μέρος με ανακοίνωσή της και η κόρη του Γεωργία-Δάφνη Χριστινίδη, καθηγήτρια σήμερα στο Πανεπιστήμιο Χούμπολτ του Βερολίνου. Άλλοι ομιλητές: Δημήτρης Αρμάος, Νίκος Καλούδης, Δημήτρης Κανελλόπουλος, Ηλίας Κατσούλης, Ηρακλής Δ. Λογοθέτης, Στέφανος Ροζάνης, Νίκος Τζαβάρας.

Οργανωτική επιτροπή της ημερίδας: Ν. Τζαβάρας, Η.Δ. Λογοθέτης, Δ. Αρμάος. Επικοινωνία: 210-38.18.077, 6976-449-213· d_p_armaos@hotmail.com, iraklis.logothetis@gmail.com, tzav3jax@otenet.gr.

Ταχυδρομική διεύθυνση του Ιδρύματος Άγγελου & Λητώς Κατακουζηνού: Αμαλίας 4 (5ος όροφος), 105 57 Αθήνα· τηλ. 210-32.22.144, 6979-312.140· ιστοσελίδα: www.katakouzenos.gr· ηλεκτρονική διεύθυνση: info@katakouzenos.gr.