31 March 2011

Τους «πήρε στο ράμφος του» το πουλί!

Στην Αγγλία έπεσε ένα αποδεικτικό στοιχείο από τον ουρανό και βοήθησε στη διαλεύκανση ενός εγκλήματος και στην καταδίκη των δραστών.

Ο 34χρονος Mohammed Riaz απήγαγε και βασάνισε στην πόλη Watford μέχρι θανάτου τον 41χρονο γαμπρό του Mahmood Ahmad, επειδή ο δεύτερος δεν μαρτυρούσε, πού κρύβεται η γυναίκα του πρώτου που είχε εγκαταλείψει τη συζυγική εστία. Ο Ahmad, ένας από τους δύο που γνώριζαν τον τόπο διαμονής της συζύγου, δεν έλεγε τίποτα.

Όταν πέθανε τελικά ο Ahmad από τα βασανιστήρια, ο Riaz και άλλοι πέντε δράστες τεμάχισαν το πτώμα του και το πέταξαν κάπου μακριά. Το σημείο απώθεσης του πτώματος δεν βρέθηκε ποτέ και πτώμα δεν υπήρξε. Μόνο που μια μέρα έπεσε από τον ουρανό στο Ilford, Essex ένας αντίχειρας, ο οποίος ανήκε, σύμφωνα με τα δακτυλικά αποτυπώματα, στον εξαφανισμένο Ahmad.

Ότι το αποδεικτικό στοιχείο προέκυψε εξ ουρανού αποδεικνύεται από κάμερες ασφαλείας, οι οποίες λειτουργούν στην περιοχή. Οι Άγγλοι ανιχνευτές της Αστυνομίας υποθέτουν ότι κάποιο πουλί βρήκε το πτώμα και μετέφερε τον αντίχειρα ως τροφή στη φωλιά του. Κατά την πτήση φαίνεται ότι έχασε ο μεταφορέας το φορτίο του και αυτό έπεσε σε κατοικημένη περιοχή.

Οι Αστυνομικοί συνέχισε τις έρευνες για εντοπισμό του Ahmad και στο σπίτι του, όπου βρισκόταν η γυναίκα του θύματος με τα 2 παιδιά τους, πληροφορήθηκαν όλα τα γεγονότα και τις υποψίες σε βάρος του Riaz. Φυσικά, δεν θα αρκούσαν αυτές οι πληροφορίες, αν δεν υπήρχαν ουδέτεροι μάρτυρες, οι οποίοι είχαν δει κάποιους άντρες να επιβιβάζουν τον Ahmad κάπως βίαια σε ένα αυτοκίνητο. Έκτοτε δεν εμφανίστηκε το θύμα πουθενά.

Ένα χρόνο μετά τη δολοφονία προσήχθησαν οι κατηγορούμενοι στο δικαστήριο και καταδικάστηκαν, ο μεν Riaz σε 30 χρόνια κάθειρξη, οι δε υπόλοιποι δράστες, ανάμεσά τους και μια αδελφή του Riaz, σε ποινές φυλάκισης από 3 μέχρι 26 χρόνια.

Το πουλί τους «πήρε στο ράμφος του»!

29 March 2011

Διαμαρτυρία στην όπερα με παλλαϊκό τραγούδι

O Ιταλός μαέστρος Riccardo Muti επέστρεψε στην Ιταλία για να διευθύνει την όπερα Nabucco του Βέρντι που ανεβαίνει για τον εορτασμό των 150 χρόνων της Ένωσης της Ιταλίας (Risorgimento). Στο ανκόρ ζήτησε ο μαέστρος από το κοινό να τραγουδήσει μαζί με τη χορωδία σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις τεράστιες περικοπές στα κονδύλια για τον πολιτισμό. Το θέατρο σύσσωμο σηκώθηκε όρθιο και εκτυλίχθηκε κάτι εντελώς εκτός του συνηθισμένου...


(Αφιερωμένο σε μια φίλη που γιορτάζει σήμερα!)

28 March 2011

Το σήμα και μερικοί συγγενείς του σε όρους της Βάσης TELETERM

από το Ορόγραμμα, τ.106, της ΕΛΕΤΟ


Με αφορμή σχετικό ερώτημα της Κατερίνας Τοράκη συνοψί­στηκαν οι παρακάτω όροι της ΜΟΤΟ που αποδίδουν ένα πεδίο παραπλήσιων εννοιών και περιέχονται στη Βάση TELETERM:
signal {n.} ► σήμα {ηλεκτρικό, οπτικό, ακουστικό, ...}
signal {v.} ► σηματοδοτώ
signallingσηματοδοσία
sign {n.} ► σήμα, σημείο {νεύμα} áνοηματική γλώσσαñ
sign {v.} ► νοηματίζω áνοηματική γλώσσαñ
sign {n.} ► πρόσημο
sign {v.} ► προσημαίνω
signed προσημασμένος
mark {n.} ► σήμα, σημάδι
mark {v.} ► σημαίνω, σημαδεύω
markerσημαδευτής
markingσήμανση
markupσήμανση
flag {n.} ► σημαία
flag {v.} ► σημαιοδοτώ, σημαιοθετώ
flaggingσημαιοδότηση, σημαιοθέτηση
labelεπίσημα {ετικέτα}
label {v.} ► επισηματοθετώ {ετικετάρω}
labellingεπισηματοθέτηση {ετικετάρισμα}
tag {n.} ► ανάρτημα {ταμπελάκι}
tag {v.} ► αναρτηματοθετώ {ταμπελάρω}
taggingαναρτηματοθέτηση {ταμπελάρισμα}
Είχαν συζητηθεί στη ΜΟΤΟ οι αποδόσεις label {v.}► επισημαίνω και labelling ► επισήμανση, αλλά αποκλείστηκαν για αποφυγή ομωνυμίας με το σύνηθες ρήμα επισημαίνω και ουσιαστικό επισήμανση. Η ομάδα του tag έπρεπε σαφώς να διακριθεί από εκείνην του label. Σε άλλους τομείς όπως στη áγλωσσολογίαñ, στην áτεκμηρίωσηñ κ.α., όπου συναντάται ένα υποσύνολο των παραπάνω εννοιών, στο οποίο ενδέχεται να μην φαίνονται και επομένως να μην ενοχλούν οι ομωνυμίες χρησιμοποιούνται άλλες αποδόσεις ή και κάποιες από τις παραπάνω αλλά όχι για τις ίδιες έννοιες. Αυτό είναι ένα σοβαρό ζήτημα διαθεματικής ορολογικής δυσαρμονίας (βλέπε «Ο» αρ. 96) και λύνεται μόνο με την συνεργα­σία και συναίνεση των ειδικών όλων των εμπλεκόμενων θεματικών πεδίων.
Κ.Β.

26 March 2011

Όσα παίρνει κι όσα φέρνει ο άνεμος

Όσφρηση … η αίσθηση της μνήμης

της Ισμήνης

Περπατώντας και χαζεύοντας προχθές στο δρόμο με χτύπησε στη μύτη μια μυρωδιά από τηγανητούς κεφτέδες. Κοντοστάθηκα και σαν λαγωνικό προσπαθούσα να εντοπίσω από που έρχεται αυτή η γαργαλιστική μυρωδιά. Την εντόπισα να ξεχύνεται από την ανοιχτή πόρτα ενός καφενείου, ξέρετε από αυτά τα παλιά που εκτός από καφέ σερβίρουν ουζάκι με τον απαραίτητο μεζέ, κεφτεδάκια, τυράκι, ντοματούλα! Σταμάτησα και μύριζα, πόσες αναμνήσεις μου έφερε στο νου η μυρωδιά από τους τηγανητούς κεφτέδες!!!!

Σχολική εκδρομή που την περιμέναμε πως και πως, οργανώναμε και σχεδιάζαμε πως θα περάσουμε, τι θα κάνουμε, τι θα φάμε. Με τις κολλητές κανονίζαμε τι θα φέρει η καθεμία για να έχουμε ποικιλία στο φαγητό. Τηγανητούς κεφτέδες, ντομάτα, πατάτες τηγανητές που είχανε κρυώσει αλλά μας φαινότανε θεσπέσιες, ντολμαδάκια, τυρί, ψωμί, αν δε καμιά μας είχε προκομμένη μαμά, έφερνε και τυροπιτάκια.

Πόσες φορές περπατώντας στον δρόμο, μια μυρωδιά, ένα άρωμα μας φέρνει τόσες μα τόσες αναμνήσεις.

Η κολώνια citron του Μενούνου, ήτανε το σήμα κατατεθέν κάποιας εποχής που οι κολώνιες και τα αρώματα ήτανε περιορισμένα και ακριβά. Βρήκα μια τέτοια κολώνια σε ένα μαγαζάκι της γειτονιάς που έχει τα πιο περίεργα πράγματα. Το αγόρασα μου θύμισε την πρώτη μου αγάπη, που φευ είναι πάντα η καλύτερη και η πιο εξιδανικευμένη!

Pino Sylvester, η κλεμμένη κολώνια από τον μπαμπά που φορούσανε τα αγόρια στα πάρτι, περιμένοντας με αγωνία να διαπιστώσουν αν μας εντυπωσίασαν.

Νο 4711, άλλη αμαρτωλή κολώνια της νεανικής μας ηλικίας. Ένα ξεχασμένο μπουκαλάκι καταχωνιασμένο σε κάποιο συρτάρι. Είχε δεν είχε ένα δάχτυλο κολώνια, αλλά, ανοίγοντάς το, ξεχύθηκαν όλες οι αναμνήσεις που συνόδευαν την υπέροχη μυρωδιά.

Η μαμά μου φορούσε το άρωμα ma griffe της Carven. Έχω κρατήσει ένα μπουκαλάκι και κάποιες φορές το ανοίγω να μυρίσω τις κλεμμένες σταγόνες του αρώματος που με την νεανική μου υπεροψία, είχα την αίσθηση ότι στο πέρασμα μου οι άνδρες πέφτανε κάτω σαν τα πούλια του ντόμινο!

Σε ένα παρτέρι, γύρω από ένα δένδρο στην άκρη του πεζοδρομίου, κάποιος είχε φυτέψει βιολέτες που άνθισαν και μοσχοβολούσε ο τόπος. Στη Μ. Παρασκευή και στον επιτάφιο με μετέφερε αμέσως η μεθυστική μυρωδιά της βιολέτας.

Η μυρωδιά της βροχής -τι υπέροχη αίσθηση!- μας φέρνει αμέσως εικόνες από βρεγμένο χώμα που μοσχομυρίζει. Ένα συναισθηματικό στρίμωγμα κάτω από την ίδια ομπρέλα, η βροχή να πέφτει γύρω σαν πέπλο και να καλύπτει τα κολλημένα χείλη σε ένα υγρό και αχόρταγο φιλί.

Η μυρωδιά από τις ανθισμένες νεραντζιές της ταλαίπωρης Αθήνας μας, νοερά μας μεταφέρει στην μοσχοβόλιστη παλιά παραλιακή διαδρομή Κορίνθου–Πατρών, γεμάτη λεμονιές και πορτοκαλιές. Κάναμε τη διαδρομή με τα παλιά λεωφορεία του ΚΤΕΛ και πλαντάζαμε από τις μυρωδιές που έμπαιναν από τα ανοιχτά παράθυρα.

Και πόσες άλλες μυρωδιές που φευγαλέα ξεχύνονται από κάποια ανυποψίαστα άτομα που περνάνε δίπλα μας και μας θυμίζουν όμορφες ή δυσάρεστες καταστάσεις!
Η πιο δυνατή αίσθηση της μνήμης ... είναι η όσφρηση!

Περί σχολικής ιστορίας


Βιβλία, βιβλία


24 March 2011

Μύθοι και Πραγματικότητες για τα 400 έτη και το 1821

(από το blog Λαπούτα)

Ποιος είπε αλήθεια τη φράση “καλύτερα να δω μέσα στην Πόλη να βασιλεύει τούρκικο σαρίκι παρά φράγκικο καπέλο”; Ο Μέγας Δούκας Λουκάς Νοταράς τις παραμονές της Αλώσεως. Όμως, τελικά θανατώθηκε από τον Μωάμεθ τον Β’.

► Πόσος ήταν ο πληθυσμός της Πόλης κατά την εποχή της Άλωσης; Πενήντα χιλιάδες ψυχές.

► Τι έκανε ο Μωάμεθ ο Β' για να αυξήσει τον πληθυσμό; Μετέφερε Έλληνες από την Προύσα, την Παλαιά και τη Νέα Φώκαια, την Πελοπόννησο, την Ίμβρο, τη Θάσο, την Τένεδο, το Άργος, την Κριμαία και το Καραμάν. Οι μετοικισθέντες απέκτησαν ιδιόκτητη κατοικία και απαλλαγές από φόρους.

► Οι Βυζαντινοί πόσο "υπόδουλοι" ήταν; Οι χριστιανοί αριστοκράτες απέκτησαν τον έλεγχο της ενοικίασης φόρων και τα δικαιώματα εκμετάλλευσης ορυχείων, οργανώθηκαν σε συντεχνίες και στο ναυτικό εμπόριο κέρδισαν περισσότερα προνόμια απ’ όσα είχαν πριν. Γενικά, σε όλη την περίοδο της τουρκοκρατίας, το οθωμανικό κράτος στηριζόταν στο μεγαλύτερο βαθμό από το ελληνικό εμπόριο (αξιοσημείωτο αυτής της φαινομενικής παραδοξότητας είναι ότι οι Οθωμανοί σέβονταν τους εμπόρους, εξάλλου ο Μωάμεθ ήταν έμπορος. Να γιατί λοιπόν οι έλληνες έμποροι κάνανε τεράστια περιουσία ανενόχλητοι).

► Ποια ήταν η πραγματική αποστολή του Πατριαρχείου κατά την τουρκοκρατία; Με πολιτική αρμοδιότητα από την Πύλη, να ελέγχει τους ανατολικορθόδοξους υπήκοους και ήταν υπόλογο απέναντι στους Οθωμανούς αν αποτύγχανε. Ο θάνατος του Πατριάρχη Γρηγορίου του Ε’ από τον Μαχμούτ τον Β’ ήταν αντίποινα για τις σφαγές μουσουλμάνων στην Πελοπόννησο.

► Πόσο πιθανόν είναι να υπήρξε το "Κρυφό Σχολειό"; Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί αφού οι χριστιανοί ιερείς είχαν την ελευθερία να ασκούν τα θρησκευτικά καθήκοντά τους είχαν την ιδέα του "κρυφού Σχολειού"; Η ίδια η ύπαρξη της Εκκλησίας κατά την τουρκοκρατία διαψεύδει το σενάριο αυτό. Οι Οθωμανοί στήριζαν την ανεξιθρησκεία, οι βίαιοι εξιλασμισμοί και οι σφαγές συνέβησαν σχεδόν μόνο κατά τα τελευταία χρόνια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

► Ποιοι ήταν οι καλύτεροι διπλωματικοί υπάλληλοι και δημόσιοι αξιωματούχοι της Πύλης; Οι Φαναριώτες κυρίως, αλλά γενικά οι Οθωμανοί προτιμούσαν σε υψηλά πόστα Έλληνες. Παράδειγμα, ο κορυφαίος όλων Αλέξανδρος Υψηλάντης.

► Ποιοί προώθησαν τη σύλληψη του Ρήγα Φεραίου από την αυστριακή αστυνομία στην Τεργέστη; Οι Έλληνες επιχειρηματίες όπου δρούσαν στις κτήσεις της μοναρχίας των Αψβούργων που θεώρησαν ότι οι ιδιοκτησίες τους στα οθωμανικά εδάφη βρισκόταν σε κίνδυνο εξαιτίας των αλυτρωτικών λόγων του Ρήγα.

► Αρματολοί και Κλέφτες. Ποια είναι η αλήθεια; Οι Αρματολοί ήταν ένοπλο σώμα χριστιανών χωροφυλακής της οθωμανικής Πύλης που τους είχε ανατεθεί η αστυνόμευση περιοχών που ήταν δύσκολο να διοικηθούν από τους Οθωμανούς. Όμως σύντομα οι Αρματολοί κατέληξαν περισσότερο επίφοβοι για τους χριστιανούς αγρότες παρά για τους Κλέφτες. Συχνά οι Αρματολοί πολεμούσαν μεταξύ τους για τον έλεγχο μιας αμφισβητούμενης επικράτειας. Οι Κλέφτες ήταν άτακτα ένοπλα σώματα που τρομοκρατούσαν εξίσου τους Έλληνες και του Τούρκους και πολλές φορές έρχονταν σε συμπαιγνίες με τους Αρματολούς για τον έλεγχο περιοχών. Οι Οθωμανοί κατάργησαν επίσημα το θεσμό των Αρματολών το 1721 αλλά ο Τεπενλελής ανέκτησε αργότερα το δικαίωμα αρματολικιού. Κατά το ξεκίνημα της Επανάστασης υπήρχαν ακόμη δεκαεπτά “ανεξάρτητα” αρματολίκια στη Ρούμελη.

► Τελικά υπήρξαν κατά την τουρκοκρατία αυτόνομες μη μουσουλμανικές περιοχές;  Ναι! Όχι μόνο η Μάνη και τα Σφακιά, αλλά και τα Άγραφα, το Ζαγόρι, η Νάουσα, ο Τύρναβος, η Κάσος, τα Ψαρά, το Άγιον Όρος, οι Κυδωνίες (Αϊβαλί), η Τραπεζούντα, τα Αμπελάκια, το Μαλακάσι, η Ζαγορά του Πηλίου, η Ύδρα, οι Σπέτσες η Χίος και το Δουκάτο του Αιγαίου (Νάξος, Άνδρος, Πάρος, Σαντορίνη, Σίφνος και Σύρος). Η Νάουσα και ο Τύρναβος ιδρύθηκαν από τούρκους μπέηδες (ο Εβρενός και ο Τουραχάν αντίστοιχα) με αντάλλαγμα την απαλλαγή από μουσουλμάνους εποίκους.

► Πως το εντελώς άγονο Σούλι, ελεύθερη περιοχή από τους Οθωμανούς, κατόρθωσε να επιβιώσει και να γίνει τόσο πλούσιο; Είχαν χριστιανούς ομοθρήσκους τους ως σκλάβους και κατόρθωναν να εισπράττουν φόρους από τους παρακείμενους μουσουλμάνους γαιοκτήμονες.

► Πόσοι ήταν οι μισθωτοί αγρότες που δούλευαν τόσο για Οθωμανούς όσο και για Έλληνες γαιοκτήμονες κατά το 1821; Τα 5/6 των Ελλήνων αγροτών που δεν κατείχαν δική τους γη.

► Ο Οδυσσέας Ανδρούτσος ήταν Αρβανίτης;  Ναι! Και μουσουλμάνος επίσης. Όπως και οι μισοί σχεδόν αγωνιστές της Ελληνικής Επανάστασης.

► Γιατί φυλακίστηκε ο Κολοκοτρώνης; Η αλήθεια είναι ότι οραματιζόταν τη δημιουργία ενιαίου κράτους μεταξύ Ελλήνων κι Αρβανιτών με σημαία το σταυρό και την ημισέληνο.

Αυτά τα ολίγα απ’ όσα μπόρεσα να προλάβω σήμερα να γράψω συμβουλευόμενος τα βιβλία μου, υπάρχουν βέβαια πολλά άλλα, μα ο χρόνος και η διάθεση με περιορίζει και γι αυτό διάλεξα τα πιο χαρακτηριστικά. Επιφυλάσσομαι για το αν θα γράψω κι άλλα…

Πηγές:
  • Απόστολος Βακαλόπουλος, Ιστορία του Νέου Ελληνισμού
  • Arnold Toynbee, οι Έλληνες και οι Κληρονομίες τους
  • Βασίλης Ραφαηλίδης, Κωμικοτραγική Ιστορία του Νεοελληνικού Έθνους
  • Σπυρίδωνας Τρικούπης, Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως
  • Κολοκοτρώνη Απομνημονεύματα
  • Μακρυγιάννη Απομνημονεύματα
(Επειδή στο blog Λαπούτα έχουν κλείσει τα σχόλια, μπορούν να γραφτούν εδώ, αλλά μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες και πεζο-κεφαλαία, όπως ισχύουν στην τρέχουσα γραφή! Φωνακλάδες με κεφαλαία ή Ελληναράδες με γκρικλις να πάνε αλλού να γράψουν!)

23 March 2011

Η προίκα του 2004

(από τον ΦΙΛΙΠΠΟ ΣΥΡΙΓΟ, Ελευθεροτυπία, 22/3/2011)

Η «λίστα των ατιμασμένων» που δημοσίευσε χθες η «Ε», δηλαδή των Ελλήνων αθλητών στίβου που μετά το 2004 δέχτηκαν ποινές αποκλεισμού, είτε γιατί πιάστηκαν ντοπαρισμένοι είτε γιατί δεν τήρησαν τους κανόνες ελέγχου ντόπινγκ, αποτυπώνει με τον πιο εύγλωττο τρόπο τα δεινά που προκάλεσαν στον ελληνικό αθλητισμό οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας.

ΚΑΙ η λίστα αυτή αποκτά εφιαλτικές διαστάσεις, αν ανατρέξει κανείς στους ατιμασμένους και άλλων αθλημάτων, όπως, για παράδειγμα, η άρση βαρών (με όλη την εθνική ομάδα της λερωμένη το 2007) και η κολύμβηση.

ΟΠΩΣ αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, η «προίκα» που επιφύλαξε το 2004 στην Ελλάδα, δεν έχει να κάνει μόνο με άχρηστες αθλητικές εγκαταστάσεις και γενικότερα ένα χρέος που αποτελεί ξεχωριστό, λίαν σημαντικό, κεφάλαιο μέσα στο όλο τερατώδες χρέος, που εν ονόματί του, σήμερα, σαρώνονται τα πάντα, αλλά και με το ηθικό μέρος του αθλητισμού, με το οποίο βεβαίως κανείς δεν ασχολείται...

ΑΥΤΟ που θέλω να πω είναι ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας τελικά δεν συνέβαλαν στο ωραίο και το ευγενές, όπως από πονηριά, ή και βλακεία, υπόσχονταν οι κάθε λογής εμπλεκόμενοι, αλλά αντίθετα προώθησαν με τον αποτελεσματικότερο τρόπο τη διαχρονική «ιδεολογία» της ντόπας, που είναι άμεσα συνδεδεμένη με εκείνη της λαμογιάς και της αρπαχτής.

ΚΑΙ όλα αυτά γιατί επικράτησε η άποψη, την οποία η ίδια η ΔΟΕ μάς υπαγόρευε, ότι η επιτυχία των Αγώνων δεν θα ήταν ολοκληρωμένη αν περιοριζόταν μόνο στο οργανωτικό τους μέρος. Χρειάζονταν και μετάλλια, νίκες και ρεκόρ, που όλοι πια τώρα ξέρουν πώς επιτυγχάνονται.

ΜΕΣΑ σ' αυτό το κλίμα βρήκαν προνομιακό πεδίο δράσης οι σαλταδόροι και οι κακοποιοί του αθλητισμού, που έβαλαν μπροστά τα σχέδιά τους, με εξασφαλισμένη κάλυψη, μια και ο στόχος είχε να κάνει με το... μεγαλείο της νεότερης Ελλάδας, που τελικά (όμως...) κατέρρευσε σαν χάρτινος πύργος.

ΚΑΛΑ πληροφορημένα πρόσωπα επιμένουν ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης παρέλαβε και φυσικά ευλόγησε το κεντρικό σχέδιο δράσης για την κατάκτηση όσο το δυνατόν περισσότερων μεταλλίων. Και γι' αυτό, ακριβώς, κάποιοι αθλητές και προπονητές, που με τη συμπεριφορά τους εξευτέλισαν, κατόπιν, τη χώρα, μιλάνε μέχρι και σήμερα για υψηλά ιστάμενους που τις δύσκολες ώρες άλλαξαν τροπάριο...

ΑΥΤΗ όμως είναι μια ιστορία, η διερεύνηση της οποίας δεν γίνεται με μισόλογα και υπαινιγμούς. Χρειάζεται πρώτα απ' όλα να σπάσει η «ομερτά» και αυτοί που θεωρούν εαυτούς ως θύματα, να μιλήσουν καθαρά και ξάστερα, χωρίς να υπολογίζουν γαλόνια και συντάξεις.

22 March 2011

Τσουνάμι στην Ιαπωνία

(click)



Το τσουνάμι στην πόλη Minamisoma, 
όπου πνίγηκαν πάνω από 1.000 άνθρωποι!

21 March 2011

Οι υλιστές της Αρχαιότητας

ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ – ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ - ΛΟΥΚΡΗΤΙΟΣ

Το βιβλίο αυτό πρωτοκυκλοφόρησε στα γαλλικά το 1936 με τίτλο «Οι υλιστές της Αρχαιότητας». Το 1954 κυκλοφόρησε στα ελληνικά με τον τίτλο «Τρεις μεγάλοι στοχαστές της αρχαιότητας».

Δεν είναι σίγουρο ότι η πρώτη έκδοση γνώρισε κάποια επιτυχία, με δεδομένο ότι δεν είχαν ακόμη αρθεί οι συκοφαντίες ενάντια στον δημιουργό του εκ μέρους του ΚΚΓ, ενώ οι προοδευτικοί Έλληνες αναγνώστες είχαν τότε κακή γνώμη για τον Γιάνη Κορδάτο, που προλόγισε το έργο, εφόσον, αν και πρώην γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, είχε απομακρυνθεί από το κόμμα από το 1927. Επιπλέον οι εποχές ήσαν πολύ σκοτεινές, η δεξιά συγκυβερνούσε στην Ελλάδα με την ακροδεξιά, και αναρίθμητοι αγωνιστές στέναζαν στις φυλακές και τις εξορίες.

Παρόλα αυτά χρόνο με το χρόνο το σύγγραμμα του Γάλλου στοχαστή κέρδισε τους “υποψιασμένους” αναγνώστες στην Ελλάδα και στις μέρες μας απολάμβανε μιαν ιδιαίτερη εκτίμηση. Βέβαια από τη χούντα κι έπειτα το σύγγραμμα του Πωλ Νιζάν κατάντησε δυσεύρετο και σύντομα εξαφανίστηκε ακόμη κι από τις προθήκες των παλαιοβιβλιοπωλείων, γεγονός που επέβαλε την αναδημοσίευσή του.

Αυτό ακριβώς έγινε εδώ. Επιπλέον αποκαταστάθηκε ο αυθεντικός τίτλος του συγγράμματος, προστέθηκε ένα βιογραφικό σημείωμα για τον αδικοχαμένο συγγραφέα, ενσωματώθηκε η εξαίρετη εισαγωγή του Γιάννη Κορδάτου και τέλος αναθεωρήθηκε η παλιά μετάφραση με βάση το γαλλικό πρωτότυπο και διορθώθηκαν τα εννοιολογικά σφάλματα.

Έτσι το σύγγραμμα του Πωλ Νιζάν, το οποίο αποτελεί στην ουσία του μια επιλογή αρχαίων υλιστικών κειμένων μαζί μ’ έναν βαθυστόχαστο πρόλογο του προικισμένου Γάλλου συγγραφέα, παραδίδεται βελτιωμένο στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό, με την ελπίδα ότι το εγχείρημα θα εκτιμηθεί από τους φίλους του αρχαίου υλισμού και ιδιαίτερα όσους συμπαθούν τα μεγάλα διδάγματα του επικούρειου Κήπου.

Μετάφραση: Μάριος Βερέττας
Τιμή 13,00
Εκδόσεις Βερέττα
www.verettasbooks.gr

20 March 2011

Όσα παίρνει κι όσα φέρνει ο άνεμος

Σκοτώνουν τα είδωλα όταν αυτά γεράσουν...


της Ισμήνης


Γύριζα βραδάκι σπίτι μου με τα πόδια και στον κεντρικό δρόμο παρατήρησα έναν ηλικιωμένο κύριο με κάτασπρα φουντωτά μαλλιά και γένια, να έχει απλώσει στα σκαλάκια ενός μαγαζιού κάτι φωτογραφίες μεγάλου σχετικά μεγέθους.

Ένας κύριος είχε πιάσει κουβένα μαζί του. Προσπέρασα ρίχνοντας μια βιαστική ματιά στις εκτεθειμένες φωτογραφίες, έκανε και κρύο και δεν είχα διάθεση για άσκοπες καθυστερήσεις.

Μετά από 2 ημέρες κάνοντας την ίδια διαδρομή για το σπίτι μου, νάσου πάλι ο ίδιος ηλικιωμένος στο ίδιο σημείο, με τις ίδιες φωτογραφίες αραδιασμένες.

Κοντοστάθηκα από περιέργεια, σκεφτόμενη τι να θέλει ο άνθρωπος αυτός αυτή την ώρα εκεί και τι κάνει. Πουλάει φωτογραφίες; Ποιο το νόημα και τι περιέχουν αυτές πια οι φωτογραφίες;

Πλησίασα και τις κοίταξα προσεκτικά. Παρουσίαζαν ένα τύπο με μαύρο σορτσάκι με μια φαρδιά ζώνη στην μέση του, με μαύρα γένια και μαλλιά, σε κάποια χώρο, μάλλον πλατεία ήτανε, να σπάει πέτρες με το κεφάλι του, να έχει τεράστιες πέτρες πάνω στο σώμα του, να τραβάει με τα δόντια του αυτοκίνητα ανάμεσα σε ένα πλήθος που στεκότανε χαζεύοντας.

Με μεγάλα γράμματα είχε κολλημένη πάνω από τις φωτογραφίες ετικέτα με το όνομα ΣΑΜΨΩΝ.
Έκπληκτη γύρισα και κοίταξα μια τον ηλικιωμένο και μια τις φωτογραφίες … ναι ήταν ο ΣΑΜΨΩΝ, ο μύθος του περασμένου αιώνα, ο ατσάλινος άνθρωπος που λύγιζε σίδερα, έσπαγε κοτρόνες τοποθετημένες πάνω στο κεφάλι του ή πάνω στο σώμα του, τραβούσε κάρα και αυτοκίνητα με τα δόντια του … Απίστευτη δύναμη!

Αμυδρά μου ήρθε στο μυαλό μου τι έλεγαν για τους λαϊκούς ήρωες εκείνης της εποχής, ΣΑΜΨΩΝ, ΚΟΥΤΑΛΙΑΝΟΣ, ΚΑΡΠΟΖΗΛΟΣ, ο Τζίμης ο τίγρης… Και τώρα τον είχα μπροστά μου, γεροντάκι 82 χρονών να πουλάει τις παλιές του δόξες προς 5 ευρώ τη μία για να ζήσει.

Ντράπηκα να του μιλήσω, άλλωστε τι να του πω; Οι λέξεις συμπάθειας που θα έβγαιναν από το στόμα μου, θα έξυναν πληγές. Μετάνιωσα που δεν πήρα μια φωτογραφία, αλλά εκείνη τη στιγμή μου φάνηκε σαν χειρονομία ελεημοσύνης!

Όταν γύρισα σπίτι έψαξα σε ιστοσελίδα για τον ΣΑΜΨΩΝ, κατά κόσμον Γιάννη Κεσκιλίδη, που αμφιβάλλω αν ξέρεις κανείς το πραγματικό του όνομα. Είχε ένα βιογραφικό με τα κατορθώματά του και ένα σύντομο βίντεο.

Ζητάει και αυτός μια σύνταξη!

Δεν θέλω να σχολιάσω κατά πόσο το αίτημα του μπορεί να είναι σωστό ή όχι. Ίσως υπάρχουν πολλοί μα πάρα πολλοί συνάνθρωποί μας, που μας προσέφεραν θέαμα ή όπως αλλιώς λέγεται αυτή η ενασχόλησή τους.

Πλανόδιοι θεατρίνοι και θεαματιστές που ζούσαν με τον οβολό των θεατών της πλατείας και κοιμόνταν χορτάτοι από το χειροκρότημα των εφήμερων θαυμαστών τους.

Και μετά; Μετά ήρθαν τα γεράματα, η παραγκώνιση και το τέλος μια ζωής που βασίστηκε στο κοινό της πλατείας, το ίδιο κοινό που όταν ήταν νέοι τους χειροκροτούσε και τους έκανε είδωλα, ενώ τώρα; Τώρα σιωπή! Ακολουθούν την μοίρα τους με σκυφτό κεφάλι και ένα δάκρυ να αργοκυλάει από τα μάτια τους, γιατί όλα τα είδωλα τα σκοτώνουν όταν αυτά γεράσουν.

19 March 2011

Ο Ψωρίλης του Γ.Σουρή



Χαρακτήρες:


Ψωρίλης = άνεργος και ανεπάγγελτος Αθηναίος
Κοπρίτης = βουλευτής
Μαριορή = μοδίστρα


Σκηνή Α':


Μονολογεί ο Ψωρίλης:


Κατά διαβόλου ο αισχρός περί προσόντων νόμος!
να τον ακούω μοναχά με πιάνει κρύος τρόμος.


Ακούς οι αφιλότιμοι να θέλουν και προσόντα,
και να μ' αφήνουν έρημον, πεινώντα και διψώντα,
να τρέχω σαν κοπρόσκυλο στην καθεμιά πλατεία,
το μεν πρωί στο Σύνταγμα, το βράδυ στα Χαυτεία,


την τρέχουσαν πολιτικήν στον καφενέ να κρίνω,
ως και αυτόν τον ναργιλέ με πίστωσιν να πίνω,
να μην ευρίσκεται κανείς έν γεύμα να μου δώσει,
ν' αρνείται κι ο Διάγγελης αυτός να με πιστώσει,


και η φιλτάτη Μαριορή σκληρώς να με παιδεύει,
και εις τον γάμον μας ποσώς να μη συγκατανεύει,
αν πρώτον δεν διορισθώ;... Ω! πού θα καταντήσω!


Εννέα ώρες μού’ρχεται στον ήλιο να καθίσω
και σαν σταφίδα να ψηθώ ανάμεσα του δρόμου,
στο πείσμα της φιλτάτης μου και του αχρείου νόμου.


Ε! καφεντζή... για δώσε μου λίγο νερό δροσάτο,
φέρε ποτήρια τέσσερα να πάν τα ντέρτια κάτω,
μα φέρε μου και μια φωτιά τσιγάρου στην τσιμπίδα,
του αποπάτου το κλειδί και μιαν εφημερίδα.


Είναι κατάστασις αυτή;... ο διάβολος να πάρει!
κιούτε γνωστός μου άνθρωπος περνά να με τρατάρει.
Και μ’όλα ταύτα λέγομαι αυτόνομος πολίτης...
Αλλά πώς άργησε να' λθή ο βουλευτής Κοπρίτης;


Επήγε εις τον Υπουργό για μένα να μιλήσει
κι ακόμα δεν εγύρισε και ίσως δεν γυρίσει.
Α! όχι, νάτος, έρχεται... τον βλέπω μειδιώντα,
και ίσως μ' εδιώρισε και δίχως τα προσόντα.


Στη σκηνή Β' φανερώνεται, αν διορίστηκε ο Ψωρίλης...

18 March 2011

Top 10 των απίστευτων επιδομάτων στο Δημόσιο

Από το blog "Μη μαδάς τη Μαργαρίτα":

Θέση 10η: Επίδομα προθέρμανσης αυτοκινήτου (ΟΤΕ)
Θέση 9η: Επίδομα πλυσίματος χεριών (ΟΣΕ)
Θέση 8η: Επίδομα προπέλας (Λιμενικό)
Θέση 7η: Επίδομα κεραίας (ΗΣΑΠ)
Θέση 6η: Μεταφοράς φακέλου (Δημόσιο)
Θέση 5η: Επίδομα παραλαβής - παράδοσης λεωφορείων.
Θέση 4η: Επίδομα έγκαιρης προσέλευσης (ΕΘΕΛ)
Θέση 3η: Επίδομα διεκπεραίωσης υποθέσεων (Υπ. Δικαιοσύνης)
Θέση 2η: Επίδομα Φαξ (ΔΕΗ)
Θέση 1η: Ετήσιο επίδομα χρήσης του κυλικείου, παρότι η χρήση των εστιατορίων της εταιρίας είναι δωρεάν (Όμιλος Ελληνικών Πετρελαίων).

17 March 2011

Ο σεισμός και ο Διαφωτισμός

(του Ηλια Μαγκλινη, Καθημερινή, 16/3/2011)

Την 1η Νοεμβρίου του 1755, η Λισσαβώνα γιόρταζε την ημέρα των Αγίων Πάντων. Η πόλη, παρότι οι συνθήκες ζωής ήταν άθλιες, εξέφραζε την ισχύ και την αίγλη της πορτογαλικής αυτοκρατορίας και ειδικά το λιμάνι της ήταν ένα από τα πλέον ανθηρά σε ολόκληρη την Ευρώπη. Κατά τις εννέα και μισή το πρωί όμως, τρεις ισχυρότατες σεισμικές δονήσεις σκόρπισαν την καταστροφή. Τα πλήθη, πανικόβλητα, αναζήτησαν καταφύγιο στο λιμάνι. Εκεί ωστόσο αντίκρισαν ένα αλλόκοτο θέαμα: η θάλασσα είχε τραβηχτεί πολλές δεκάδες μέτρα προς τα μέσα, αποκαλύπτοντας τον βυθό του λιμανιού. Ψάρια σπαρταρούσαν και πλοία «κάθησαν» πάνω στην καρίνα τους κι έγειραν στο πλάι.

Πολύς κόσμος συγκεντρώθηκε σε εκείνο ακριβώς το σημείο, διαπράττοντας ένα τραγικό σφάλμα. Μιάμιση ώρα, περίπου, μετά τον τελευταίο σεισμό, ένα υπόκωφο βουητό έκανε όλα τα βλέμματα να στραφούν προς τα ανοιχτά. Η γραμμή του ορίζοντα στον ωκεανό είχε μεταβληθεί σε μια βαθιά μπλε, σχεδόν μαύρη, κινούμενη μάζα. Οι πιο παρατηρητικοί διέκριναν στις κορφές της τα οικεία, αφρισμένα «προβατάκια» που υπό κανονικές συνθήκες συναντούσαν μεσοπέλαγα. Μάλλον ήταν το τελευταίο πράγμα που είδαν.

Μέσα σε ελάχιστα λεπτά, τρία τσουνάμι σκότωσαν χιλιάδες κόσμου. Σύμφωνα με τον Νίκολας Σρέιντι, συγγραφέα του εξαιρετικού βιβλίου «Ο μεγάλος σεισμός. Καταστροφή, δέος και ορθολογισμός στη Λισσαβώνα το 1755» (εκδ. Κριτική), ποτέ μια φυσική καταστροφή δεν επέφερε τόσο δραματικές αλλαγές σε μια αποικιακή αυτοκρατορία.

Αρχικά, σχεδόν όλοι οι Πορτογάλοι πίστεψαν ότι επρόκειτο περί «οργής Θεού», το όλο σκηνικό είχε κάτι αποκαλυπτικό – όπως και στην Ιαπωνία αυτές τις μέρες. Γρήγορα όμως οι ψυχραιμότεροι οργάνωσαν την πόλη από την αρχή. Κατά τον Σρέιντι, η φυσική εκείνη καταστροφή, κατά έναν παράδοξο τρόπο, εκσυγχρόνισε την Πορτογαλία και την έφερε πιο κοντά στο πνεύμα του Διαφωτισμού που άκμαζε στην κεντρική Ευρώπη και ειδικά στη Γαλλία.

Ισως κάτι παρόμοιο συμβεί και στην Ιαπωνία που δοκιμάζεται – ειδικά το ζοφερό παρεπόμενο του τσουνάμι με τη διαρροή ραδιενέργειας ίσως δώσει μερικά χρήσιμα μαθήματα για το μέλλον. Ο χρόνος θα δείξει.

Στέκομαι όμως σε ένα άλλο σημείο: η αρχική εξήγηση των Πορτογάλων του 18ου αιώνα για τον σεισμό και το τσουνάμι της Λισσαβώνας ήταν βέβαια ότι ο Θεός έστελνε ένα μήνυμα στον άνθρωπο. Σήμερα, μετά την τραγωδία της Ιαπωνίας, ακούστηκαν ακόμα μεγαλύτερες ανοησίες, που εν έτει 2011 όμως θα έλεγε κανείς ότι δεν δικαιολογούνται με τίποτα. Παράδειγμα, οι σύντομες τηλεοπτικές συνεντεύξεις, κυρίως καλλιτεχνών σε ιδιωτικό κανάλι, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων μιλούσε για «εκδίκηση της φύσης απέναντι στην αλαζονεία του ανθρώπου». Συγγνώμη, αλλά ένας σεισμός ή ένα τσουνάμι δεν προκαλείται επειδή κάποιος «μπάζωσε ένα ρέμα» ή επειδή έχτισε εργοστάσια και βιομηχανίες. Συνέβη επειδή απλώς συνέβη, όπως συνέβη το Κρακατόα το 1883, ο σεισμός στο Σαν Φρανσίσκο το 1906 ή το ηφαίστειο της Σαντορίνης το 1638 π.Χ. Συνέβη διότι αυτή είναι η φύση.

Αν όλ’ αυτά είναι απλώς γραφικά, τι να πει κανείς για τις θεωρίες συνωμοσίας που προέκυψαν αμέσως μετά το τσουνάμι της Ιαπωνίας; Για παράδειγμα, ακούστηκε πολύ η δήθεν θεωρία ότι, όπως και το τσουνάμι του 2004, και αυτό της Ιαπωνίας οφείλεται σε ανθρώπινο παράγοντα – κυρίως ότι οι Αμερικανοί προσπαθούν να πλήξουν κάποιες περιοχές του πλανήτη με στόχο το κέρδος. Πώς; Με κρυφές πυρηνικές εκρήξεις, υπόγειες ή υποθαλάσσιες, οι οποίες προκαλούν τρομερούς σεισμούς και σηκώνουν θηριώδη παλιρροϊκά κύματα, στοχεύοντας σε συγκεκριμένα σημεία του πλανήτη, είτε για να καταστρέψουν οικονομίες είτε για να αποκομίσουν κέρδη οι πολυεθνικές τους μέσα από την ανοικοδόμηση της πληγείσης περιοχής.

Γελάτε, αλλά αυτές τις ολοστρόγγυλες ανοησίες τις ξεστομίζουν άνθρωποι που δεν το περιμένεις και γράφονται σε ιστοσελίδες ακόμα και σε κάποιες εφημερίδες. Με άλλα λόγια, στις αρχές του 21ου αιώνα, ζητείται επειγόντως μια ακόμα γερή δόση Διαφωτισμού.


(για τη Λισσαβόνα βλέπε >>>, για τη συνωμοσιολογία βλέπε >>>)

16 March 2011

Το εργοστάσιο στην Αλάσκα που δημιουργεί τους σεισμούς


Δεν έχουν τελειώσει ακόμα οι σεισμοί στην Ιαπωνία με τα παρεπόμενα προβλήματα που προκλήθηκαν και αμέσως άρχισαν να διαδίδονται συνωμοσιολογικές ιστορίες για τους κακούς που δεν αφήνουν τον κόσμο να προοδεύσει. Σε μερικές ευρωπαϊκές χώρες παρουσιάστηκαν μάλιστα κινήσεις πανικού, χειρότερες ακόμα κι από την ίδια την Ιαπωνία, όπου τα γεγονότα δικαιολογούν κάθε ακρότητα. Στη Γερμανία αυξήθηκε και η πώληση μετρητών Geiger, λες και σε εξυπηρετεί να ξέρεις με πόση ραδιενέργεια θα πεθάνεις, όταν φτάσει το θανατηφόρο νέφος στη στρατόσφαιρα πάνω από το κεφάλι σου...

Ενώ ακόμα δεν είχε (και δεν έχει) διευκρινιστεί τι ακριβώς συμβαίνει στην πόλη Φουκουσίμα μετά τον μεγάλο σεισμό, η γνωστή εκκεντρική αοιδός Νίνα Χάγκεν ξέρει και λεπτομέρειες, τις οποίες ανακοινώνει από τη σελίδα της στο Facebook! Κυρίως είναι ιδέες της στιγμής για τη γεωλογία, το περιβάλλον και τη φύση, αποσπάσματα από τη Βίβλο, τραγούδια του Roy Black, ενός γερασμένου Γερμανού τραγουδιστή με αμερικάνικο όνομα, αλλά και πολλές διευθύνσεις του Youtube, οι οποίες επιβεβαιώνουν τους ισχυρισμούς της. Στη συνέχεια αυτά που γράφει η Νίνα ανεβαίνουν πάλι στο Youtube για να αποτελέσουν νέες διευθύνσεις στις σελίδες της... Η κλιμάκωση και ανακύκλωση της «ενημέρωσης» για πράγματα που προφανώς δεν γνωρίζουν!

Κάτι ανάλογο συνέβη τον Φεβρουάριο του 2010 με μια συνέντευξη της Claudia von Werlhof καθηγήτριας στο πανεπιστήμιο Innsbruck, με αντικείμενα τις πολιτικές επιστήμες, τον οικοφεμινισμό και την κριτική στην πατριαρχική κοινωνία - δηλαδή καμιά σχέση με τεχνικά θέματα. Η κ. von Werlhof δήλωσε λοιπόν ότι ο σεισμός στην Αϊτή οφείλεται σε πειράματα των Αμερικάνων με το σύστημα HAARP και είχε στόχο την κατάληψη της Αϊτής. Αυτός ο σεισμός προκλήθηκε δε «μηχανικά» για να εξασκήσουν οι ΗΠΑ πίεση στον Τσάβες στη Βενεζουέλα! Ο σεισμός έγινε, η πρωτεύουσα της Αϊτής καταστράφηκε, αφού βρίσκεται πάνω στο ρήγμα μεταξύ δύο γεωλογικών πλακών, αλλά κατάληψη από τους Αμερικάνους δεν έγινε... Λεπτομέρειες!

Με ενημέρωση τέτοιου επιπέδου -καθηγήτρια το είπε!- δηλώνει τώρα η Νίνα Χάγκεν (και μαζί της διάφοροι άλλοι) ότι ο σεισμός στην Ιαπωνία προκλήθηκε πάλι με το σύστημα HAARP για να υποβαθμιστούν οι Ιάπωνες στον οικονομικό και βιομηχανικό ανταγωνισμό με τις ΗΠΑ και ως ποινή, επειδή δεν πήραν μέρος στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν. 
Εννοείται ότι για την πρόκληση έστω και ενός ασθενούς σεισμού που προϋποθέτει μετακινήσεις μαζών υπεδάφους, απαιτούνται τεράστιες ποσότητες ενέργειας, οι οποίες δεν είναι δυνατόν να μεταφερθούν με υψίσυχνα ηλεκτρομαγνητικά κύματα. Επίσης, συστήματα ανάλογα με το HAARP έχουν αναπτύξει οι Ευρωπαίοι και οι Ρώσοι.

Βέβαια, η Ιαπωνία βρισκόταν πριν από το σεισμό ήδη στην τρίτη θέση, αφού έχει υποσκελιστεί από την Κίνα, η οποία δεν θίγεται προς το παρόν από το σεισμό και το τσουνάμι· αλλά, το σημαντικότερο, το HAARP (=High frequency Active Auroral Research Project) είναι ένα σύστημα για τη μελέτη της ιονόσφαιρας και τη χρήση της ως κεραίας ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων και άλλα συναφή. Είναι το φαινόμενο που ξέρουν οι παλαιότεροι από τα βραχέα κύματα του ραδιοφώνου, κατά το οποίο το μεσημέρι δεν ακούγεται ένας απομακρυσμένος σταθμός, ενώ το βράδυ, χωρίς την ηλιακή ακτινοβολία, ακούγεται κανονικά. Πιθανό να μπορεί να αξιοποιηθεί το σύστημα HAARP, όπως και τα άλλα όμοια άλλων χωρών, και για παρακολούθηση τηλεπικοινωνιών κτλ., αλλά όχι για να προκληθούν σεισμοί...

Αυτά όλα είναι όμως τεχνικές λεπτομέρειες για τους συνωμοσιολόγους, οι οποίοι δεν είναι σε θέση να ξεχωρίσουν ένα ηλεκτρομαγνητικό κύμα από μετακινήσεις γεωλογικών πλακών της Γης που είναι αμιγώς μηχανικό φαινόμενο. Ο αδαής ακροατής στην τηλεόραση ή στο ραδιόφωνο ακούει για το φοβερό HAARP και σκέφτεται κάθε κακό που περνάει από το μυαλό, αφού δεν έχει οποιαδήποτε τεχνική παιδεία για να κατανοήσει απλά πράγματα.

Η κουβέντα για «παρεμβάσεις στη φύση» που κυκλοφορεί από τεχνοφοβικούς και συνοδεύεται από το οπισθοδρομικό σύνθημα «πίσω στην απλή ζωή», που σημαίνει μια ζωή χωρίς παιδεία και γνώσεις, οπότε θα ελέγχεται το ποίμνιο από «φωτισμένους ηγέτες», ριζώνει εύκολα, ιδίως σε καιρούς φυσικών καταστροφών, όπως αυτή στην Ιαπωνία, όπως παλαιότερα εκείνη στη Νέα Ορλεάνη με τον τυφώνα Κατρίνα και σε όλες τις άλλες περιπτώσεις...

Η ιδέα ότι η φύση δεν ασχολείται με τους ανθρώπους και ότι οι δράσεις της μόνο περιθωριακά μπορούν να επηρεαστούν από την τεχνολογία, δεν περνάει καν από το μυαλό των περισσότερων ανθρώπων. Η ανατροφή και εκπαίδευση σε όλο τον κόσμο δημιουργεί την ιδεοληψία του ανθρωποκεντρισμού και της παντοδυναμίας και, όταν συμβεί κάποια ανατροπή στο πλαίσιο των φυσικών νόμων, όλοι τα βάζουν με την τεχνολογία που δεν απέτρεψε τα δεινά, χωρίς όμως να έχει εγγυηθεί ποτέ κάτι τέτοιο.

Αυτό που πράγματι είναι ανθρώπινο έργο και θίγει τους ανθρώπους αλλά δεν επηρεάζει τη φύση, είναι η ραδιενέργεια που αξιοποιείται για ενεργειακούς και πολεμικούς σκοπούς και τώρα εκλύεται ανεξέλεγκτη, για δεύτερη φορά μετά το Τσερνομπίλ, επί δικαίων και αδίκων. Το συμπέρασμα που προκύπτει, είναι λοιπόν να περιορίσουμε σε παγκόσμια κλίμακα τις απαιτήσεις για ανάπτυξη και να λειτουργούμε με ενεργειακές μορφές που δεν επηρεάζουν το μέλλον μας στη Γη. Έτσι θα καταλάβουμε ότι, τόσο μια ζημιά που προκύπτει, όσο και η διόρθωσή της πετυχαίνεται πάντα με την τεχνολογία και όχι με εξορκισμούς και, σίγουρα όχι, με συνωμοσιολογίες...

15 March 2011

Μαζί τα τρώγανε, από μας τα περικόψανε...

Η αναλυτική λίστα με τη μισθοδοσία στο ραδιοφωνικό σταθμό του Δήμου Αθηναίων 9,84... Γνωστοί μεγαλοδημοσιογράφοι και άλλοι μικρότερου βεληνεκούς, αρκετοί με δύο και τρεις θέσεις, εισέπρατταν μισθούς κι από ένα σταθμό με έσοδα ~400 χιλιάδες € το μήνα, και μισθοδοσία 9,5 εκατ. €! Επιχορήγηση από το κράτος ~15 εκατ. €! Επιχορήγηση από το Δήμο Αθηναίων ~5 εκατ. €. 

Ερώτηση κρίσης (θα έχει και βραβεία ανοικτής παλάμης!): Ποιοι τα πληρώνουν όλα αυτά;


Πηγή: tsantiri.gr

1. Γρ. Ρουμπάνης (3692 +2000) Ζάκυνθος, ανύπαρκτος εδώ και δύο χρόνια, ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ.
2. Άννα Παναγιωταρέα (2849 ευρώ/μηνα για 2 ωρες την εβδομάδα) καθηγήτρια στο ΑΠΘ, είναι επίσης ΕΡΤ, ΕΘΝΟΣ.
3. Αρετή Σιδηροκαστρίτου (4339 €/μηνα), 1 ώρα τη βδομάδα με Τασσιόπουλο, διευθυντικό στέλεχος του ομίλου Κυριακίδη (Φλας κλπ) και υπάλληλος της ΓΓ Τύπου.
4. Γιώργος Βλάχος (2332/μηνα), πολιτικό σχόλιο, 1 από τους 19 πολιτικούς συντάκτες του σταθμού) με ελάχιστη συμμετοχή, εργάζεται στον Alpha και είναι υπάλληλος στη ΓΓ Τύπου
5. Γιώργος Ταμπακόπουλος (4384/μηνα) ανύπαρκτος, διευθυντής στο ΚΑΡΦΙ.
6. Μαρία Σταματέρη (2421/μηνα), ένα-δύο 10λεπτα, εργάζεται και στον ΣΤΑΡ, δήλωσε ότι ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ.
7. Φωτεινή Καλλίρη (2114 /μηνα), καλύπτει θέματα Δημόσιας διοίκησης-εργάζεται στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, και στο Γραφείο Τύπου της Εθνικής Τράπεζας.
8. Γιάννης Τασσιόπουλος (3879/μηνα), μια εκπομπή κάθε Παρασκευή, δ/ντης εκδηλώσεων, εργάζεται στο ΧΡΗΜΑ και άλλου τύπου εργασίες, ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ μέχρι 5/2011.
9. Αντώνης Ζησιμάτος (2239/μηνα), δεν έκανε τίποτα, άδεια μετ αποδοχών για 14 μήνες, ΙΑΣΩ, ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ.
10. Ολγα Προυκάκη (1324/μηνα), 15΄ την εβδομάδα, ΑΝΤ1, ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ.
11. Κώστας Ζούλας (3200/μηνα), εκπομπή Δ-Πα 3-4μμ με Παπαγεωργίου, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ΕΡΤ
12. Νικόλαος Καρούτζος (2713/μηνα), μία εκπομπή με Κομίνη κάθε Π 6-7μμ, ΑΞΙΑ κ.α
13. Γιάννης Κουρτάκης (2255/μηνα), ωριαία εκπομπή Δ- Πέ με τον Χρήστο Ράπτη, εργάζεται ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, ΑΞΙΑ, σύμβουλος Μαρινάκη, παραπολιτικα.
14. Γιάννης Σαραντάκος (1852/μηνα), ένας από τους 19 πολιτικούς συντάκτες με ελάχιστη συμμετοχή, εργάζεται στο ΕΘΝΟΣ και ΜΕΓΚΑ.
15. Νικ. Στέφος (μουσικός επιμελητής, Εργάζεται στην ΕΡΤ, με άδεια άνευ αποδοχών), ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ αφού παίρνει σύνταξη τον Μάιο.
16. Αμαλία Κυπαρίσση (εξαφανισμένη από 2003 στο γραφείο Ρουσσόπουλου, άδεια ανευ αποδοχών μέχρι τέλους του 2011, ζεί μόνιμα στην Ισπανία) δεν επικοινώνησε με το σταθμό να μάθει τι γίνεται!
17. Στάθης Βαρυτιμιάδης (2174/μηνα), συμμετοχή σε πρωινό Μαγκαζίνο, εργάζεται στον ΕΤ και σε αθλητική εφημερίδα.
18. Φώφη Γιωτάκη (2016/μηνα), μία από τις 19 πολιτικούς συντάκτες του σταθμού, με ελάχιστη προσφορά, αρχισυντάκτρια πολιτικού στο ΕΘΝΟΣ.
19. Άγγελος Μόσχοβας (2438/μηνα), πρωινό 7-8 πμ. με Λοβέρδο, πολλές απουσίες, εργάζεται στο ΚΕΡΔΟΣ.
20. Νίκος Ελευθερόγλου (1759/μηνα), τίποτα, ανύπαρκτος free press δήθεν, εφημ. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
21. Φοίβος Καρζής (4018/μηνα), εργάζεται στη Eurobank, αποχώρησε μόνος του σε φιλικό κλίμα
22. Δημήτρης Κατής (1840/μηνα), μουσικός , μία εκπομπή.
23. Ελένη Κομίνη (1173/μηνα),μία εκπομπή με Καρούτζο κάθε Παρασκευή, εργάζεται στην ΗΜΕΡΗΣΙΑ.
24. Παναγιώτης Μουσάς, (1278/μηνα), ένας από τους 19 πολιτικούς συντάκτες, μόνο ένα πολιτικό σχόλιο.
25. Σωτήρης Ξενάκης (παραιτήθηκε)
26. Χάρης Παυλίδης (2658/μηνα), ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ.
27. Γιωργος Μητσικώστας (5856/μηνα), άκυρο το συμβόλαιό του.
28. Λάμπρος Πέγκος (1623/μηνα), Γραφείο Τύπου Δήμου, εργάζεται σε διάφορες εφημερίδες.
29. Χρήστος Ράπτης (2029/μηνα), μία εκπομπή Δ- Πέ με τον Κουρτάκη, εργάζεται στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ.
30. Μαρία Αντωνιάδου (1500/μηνα), ανύπαρκτη, εργάζεται στο ΒΗΜΑ.
31. Αμέλια Αναστασάκη (1250/μηνα), εκπομπή κάθε Παρασκευή, εργάζεται στο. ΣΤΑΡ. 
32. Αλέξανδρος Βέλλιος (1332/μήνα), άφαντος.
33. Ιωάννα Ζαρακέλη (1250/μήνα), πλημμελής παρουσία, Γραφείο Τύπου ΔΕΠΑ, εργάζεται στο Contra Channel.
34. Ελένη Καλογεροπούλου, (1500/μηνα), μία από τους 19 πολιτικούς συντάκτες, εργάζεται στη ΓΓ Τύπου, ΠΟΝΤΙΚΙ.
35. Ηλίας Κανέλλης, εργάζεται στα ΝΕΑ, παραιτήθηκε σε πολύ καλό κλίμα.
36. Θύμιος Καρακατσάνης (1446/μηνα), δεν έκανε τίποτα!
37. Καρρέρ Λουκίλα (θα έρθει δωρεάν!)
38. Ανδρέας Κάτσενος (1000/μηνα), εξαφανισμένος.
39. Χριστίνα Κοραή (2046/μηνα), μία από τους 19 πολιτικούς συντάκτες, συμμετοχή με ένα σχόλιο, εργάζεται στην Ελευθεροτυπία κλπ.
40. Άκης Κοσώνας (1501/μηνα), ανύπαρκτος, εργάζεται στο ΑΠΕ.
41. Γιώργος Κουβαράς (2325/μηνα), μία εκπομπή Δ-Πέ, εργάζεται στον ΕΤ.
42. Άλκης Κούρκουλας, ανταποκριτής, με μηδενική προσφορά.
43. Δήμητρα Κουτουρίνη (εξαφανισμένη)
44. Βασιλική Κουτσούμπα (εξαφανισμένη)
45. Αλέξανδρος Κυριακόπουλος (875/μηνα), ελάχιστη προσφορά, Ελευθεροτυπία.
46. Λάζαρος Λασκαρίδης (παραιτήθηκε)
47. Γιάννης Λοβέρδος (2341/μηνα +1260 Μυρτώ Λοβέρδου), πρωινή εκπομπή με τον Αγγ. Μόσχοβα, πολύ συχνά εγκατέλειπε την εκπομπή για να εμφανιστεί στην τηλεόραση ως σχολιαστής. Έτσι έμενε η εκπομπή χωρίς παρουσιαστή, συχνά μεταξύ 7.30 με 8.00 πμ. Αλλά και όταν ήταν στο σταθμό απροετοίμαστος, έκανε σχόλια εκ του προχείρου. Είναι δ/ντής της εφ. ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΒΡΑΔΥΝΗ, ενώ γράφει και σε ηλεκτρονικές σελίδες.
48. Κώστας Μελισσόπουλος, ένας εκ των 19 πολιτικών συντακτών.
49. Γιώργος Μαντέλας (1250/μήνα), ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
50. Δημήτρης Νασιόπουλος, Γραφείο Τύπου του Δήμου.
51. Βασιλική Νικολακάκη, Γραφείο Τύπου ΠΟΔΑ.
52. Αχιλλέας Οικονόμου (900/μήνα), μουσική εκπομπή κάθε Κυριακή 5-6μμ.
53. Κων. Παναγιωτόπουλος (Bar-Bar), (2325/μηνα), μία εκπομπή την εβδομάδα.
54. Παναγιωτοπούλου Στέλλα (1300/μηνα), Γραφείο Τύπου ΠΟΔΑ.
55. Γιάννης Παπαδήμος (1581/μηνα), Γραφείο Τύπου του Δήμου.
56. Γιάννης Παργινός (1125/μηνα), 15’ κάθε Δευτέρα, εργάζεται στην Αυριανή-Παρόν.  
57. Γιώργος Σιαδήμας. (1250/μηνα), ένας εκ των 19 πολιτικών συντακτών του σταθμού, εργάζεται στο ΑΛΤΕΡ.
58. Παναγιώτης Σιάνης (1736/μηνα), εκπομπή κάθε Παρασκευή, εργάζεται επίσης στο Κανάλι Βουλής και ΓΓ Τύπου.
59. Άρης Σκιαδόπουλος (1674/μηνα), μία εκπομπή κάθε Σάββατο.
60. Γιάννης Τζαννετάκος (2700/μηνα), σύμβουλος Προέδρου, καμία δημοσιογραφική συμμετοχή.
61. Στέφανος Τζανάκης (1643/μηνα). Μία εκπομπή 16-17 Δ-Πέ. με τον Κουβαρά. Εργάζεται στα ΝΕΑ.
62. Γιάννης Χαραλαμπόπουλος (1500/μηνα).
63. Ιωάννης Βασιλακόπουλος, (1167/μήνα), απών, Γραφείο Τύπου Βαρβιτσιώτη.


Δεν σημαίνει ότι όποιος βρίσκεται στη λίστα, είναι και ένοχος για αργομισθία και απληστία. Όμως, πολλοί από τους αναφερόμενους δεν φαίνεται να έκαναν τίποτα και θα μπορούσε στη θέση τους να δουλεύει ένα νεαρό παιδί, με σπουδές και ενδιαφέρον για δουλειά, αντί να περιφέρεται τώρα άνεργο!

Όπου αναφέρεται ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ, σημαίνει ότι θα πέσουν ακόμα 2-3, ίσως και περισσότεροι μισθοί. Δεν καταλαβαίνω τη σημείωση σε μερικά ονόματα "παραιτήθηκε/αποχώρησε σε φιλικό κλίμα"! Υπήρχε άραγε λόγος να φύγει ο συγκεκριμένος με ξυλοδαρμούς και βρισιές;

Είναι προφανές ότι οι περισσότεροι στη λίστα πήραν και διατηρούσαν αυτές τις θέσεις, όχι λόγω κάποιων αξιόλογων προσόντων, αλλά κυρίως λόγω των γνωριμιών και των πολιτικών σχέσεων, π.χ. Παναγιωταρέα, Ζούλας, Κοσώνας κ.ά. Εισέπραξαν αυτή και άλλες θέσεις λόγω κάποιας κραυγαλέας κομματικής επιλογής τους (θυμάμαι τον Κοσώνα να περιφέρεται στην τηλεόραση δίπλα στον ετοιμοθάνατο Σιδερένιο και στη Μιμή!)

Το ερώτημα είναι πόσοι από αυτούς "τρέχουν" ακόμα σε 2 και 3 θέσεις και εισπράττουν τις αργομισθίες για να είναι προσεκτικοί στα σχόλιά τους για την κυβέρνηση, το δήμο και όποιον άλλον πληρώνει;

Στην Ελευθεροτυπία της 12ης Μαρτίου 2011 δημοσιεύτηκε και το εξής άρθρο-σχόλιο του Δημ. Κανελλόπουλου: 



Η ΠΟΕΣΥ βγάζει ανακοίνωση για τον «Αθήνα 9,84», επισημαίνοντας πως «οι μαζικές απολύσεις στον Αθήνα 9,84 δεν αποτελούν την κορύφωση του δράματος των δημοτικών ραδιοσταθμών αλλά, όπως όλα δείχνουν, μόνο την αρχή».
Μάλιστα. Οι μαζικές απολύσεις ξεκίνησαν και το «τετ-ΡΑΔΙΟ», που ως γνωστόν δηλώνει φανατικός ακροατής του ραδιοφώνου, έχει να σημειώσει τα εξής:
  • Θα μας λείψει η Αρετή Σιδηροκαστρίτου και η μία ώρα εκπομπής της την εβδομάδα! Θα εξοικονομήσει ο Δήμος Αθηναίων βέβαια κάποιες χιλιάδες ευρώ, αλλά μπροστά στη ραδιοφωνική ποιότητα τι σημασία έχουν τα χρήματα;
  • Τον Γρηγόρη Ρουμπάνη, πάντως, δεν πρόκειται να τον στερηθούμε, μια και είχε σταματήσει τις εκπομπές από τις προηγούμενες εκλογές - τις βουλευτικές (Δεκέμβριος '09), όχι τις δημοτικές (Νοέμβριος '10). Να υποθέσω πως δεν θα ελάμβανε τον υψηλότατο μισθό του όλο αυτό το διάστημα;
  • Ωραία τα δεκάλεπτα του Γιώργου Μητσικώστα, αλλά δεν είναι κάπως υπερβολικό να κοστίζουν όσο κάποιος (άλλος) ραδιοσταθμός, ολόκληρο το 24ωρο;
  • Ο Γιάννης Τζαννετάκος; Πώς να μας λείψει όταν δεν γνωρίζαμε καν ότι ανήκε ακόμα στο δυναμικό του «Αθήνα 9,84» (τιμής ένεκεν;).
  • Δεν θα μας λείψουν επίσης ούτε εκείνοι που ναι μεν ήταν στον «Αθήνα 9,84», αλλά ταυτόχρονα βρίσκονταν και στο «Κανάλι 1» του Πειραιά! Τα υπόλοιπα δημοτικά ραδιόφωνα τους ξέφυγαν.
  • Τον Γιώργο Ταμπακόπουλο αναζητούμε στο πρόγραμμα του «Αθήνα 9,84», αλλά δεν τον βρίσκουμε (χρόνια τώρα). Προφανώς δεν θα προλάβαινε από τον «ΑΝΤ1 97,2», διευθυντής του οποίου ήταν μέχρι πριν από μερικούς μήνες. Παγκόσμια πατέντα: Να είσαι διευθυντής σε άλλο ραδιόφωνο και να πληρώνεσαι (και) από άλλο...
  • Να και κάποια παραγωγός, η μοναδική ίσως, για την οποία κανένας μας δεν θα είχε αντίρρηση να πληρώνεται, όχι για να κάνει αλλά για να μην κάνει εκπομπές στο δημοτικό ραδιόφωνο: η Μαρία Σταματέρη.
  • Μας λείπουν ήδη οι συνεντεύξεις της Άννας Παναγιωταρέα τα Σαββατοκύριακα -αγανακτισμένοι δημότες συγκεντρώνονται καθημερινά έξω από τα στούντιο και ζητούν την επαναφορά της όσο (όσο όσο) κι αν κοστίζει. Γιώργο Καμίνη, κάνε κάτι τώρα, τι σε ψήφισαν;
Την ίδια ώρα οι εργαζόμενοι στον «Επικοινωνία 94 FM» διεκδικούν ακόμα την καταβολή των δεδουλευμένων τους από τον Οκτώβριο μήνα και ύστερα. Γιατί δεν πήγαιναν και αυτοί να δουλέψουν στον «Αθήνα 9,84» να ζουν βασιλικά τώρα;

14 March 2011

Ο Κήπος του Επίκουρου, τεύχος ΙΕ'


Περιεχόμενα του τεύχους ΙΕ':
  • Σημείωμα του Εκδότη... Το τρίμηνο που πέρασε
  • Παντελής Ραδίσης: Η Επικούρεια Φιλοσοφία για τη Χαρά της Ζωής. Επιστήμη ή μεταφυσική; 
  • Λεωνίδας Α. Αλεξανδρίδης Τετραφάρμακος
  • Κολώτης ο Αθηναίος: Η σφαγή στο Μακρονήσι
  • Μάριος Βερέττας: Ο Γαργηττός, Πρώτο Πανελλήνιο Συμπόσιο Επικούρειας Φιλοσοφίας
  • Μανώλης Σταγάκης: Επικούρειες ανιχνεύσεις και το Παράλογο στη Μινωική Κρήτη
  • Χρήστος Γιαπιτζάκης: Η αμφισβήτηση της μαθηματικής λογικής από τους Επικούρειους
  • Μάριος Βερέττας: Εττόρε Μπινιόνε
  • Νόαμ Τσόμσκυ: Δέκα στρατηγικές τηλεοπτικής χειραγώγησης
  • Πωλ Νιζάν: Οι Υλιστές της Αρχαιότητας
  • Ντορίτα Δρακουλάκη: Άγγελα Μέρκελ: Δώστε μας το Άγιο Όρος και πατσίσαμε!
  • Επίκουρεια βιβλιογραφία
  • Επικούρειες ιστοσελίδες

Εκδόσεις ΒΕΡΕΤΤΑ
Κοσκινού, 85100-ΡΟΔΟΣ
Τηλ: 22410 72648
www.verettas.gr, email: info@verettas.gr

Βλέπε επίσης περιεχόμενα 14ου τεύχους και μια εισαγωγή στις επικούρειες αντιλήψεις:

13 March 2011

Τρέξε κόσμε ... μοιράζουν λεφτά !!!!!


της Ισμήνης


Την έχετε δει την διαφήμιση στην τηλεόραση; Σίγουρα την είδατε ... αυτή καλέ που λέει ότι ο ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ παίρνει το παλιό σας κινητό, όποτε και όσο το αγοράσατε, σε όποια κατάσταση αν είναι και, αφού διαπιστώσει τη σημερινή του τιμή, σας δίνει το ποσό που αξίζει το κινητό.

Και μετά που λέει από κάτω ότι όσα κινητά είναι σε καλή κατάσταση, τα επισκευάζουν για να τα διοχετεύσουν στα αναπτυσσόμενα κράτη, τα δε άλλα θα πάνε για ανακύκλωση!

Ωραία μέχρι εδώ! Σκέφθηκα κι εγώ σαν καλή οικονόμα γυναίκα να συνδυάσω το τερπνόν (δεν υπάρχει βέβαια , αλλά δεν έχει σημασία) μετά το ωφελίμου (αυτό υπάρχει, είναι το χρήμα).

Τα παιδάκια μου –ζωή να ‘χουνε– σαν όλα τα καλά παιδάκια, κάθε χρόνο αλλάζουν κινητό και ναι μεν το παλιό το χρησιμοποιούν συνέχεια –αμάν βαράνε 2-3 κινητά ταυτόχρονα– τις πιο παλιές συσκευές τις πετάνε δε σε ένα συρτάρι με την απειλή:
- «Κοίτα μη μου πειράξεις τα κινητά μου!»
- «Τι τα θέλεις πουλάκι μου;»
- «Τα θέλω», είναι η απάντηση και άντε μετά εσύ να βγάλεις άκρη!

Σιγά που θα άκουγα τα παιδιά και, ακόμη περισσότερο σιγά, που θα τα ρωτούσα. Με το μυαλό στο ζεστό χρήμα της κινητής ανταλλαγής - άλλωστε το δείχνει και η τηλεόραση στην διαφήμιση: δίνει η κυρία ένα κινητό και παίρνει λεφτά 50 και 100 €- μια ωραία ημέρα λοιπόν βάζω σε μια τσάντα 5-6 κινητά και δρόμο παίρνω δρόμο αφήνω πάω στον ΚΩΤΣΟΒΟΛΟ για την ανταλλαγή.

Ουρά ο κόσμος, άντρες–γυναίκες, με κινητά στο χέρι, περιμένουν. Στήνω αυτί να ακούσω τι λέει ο εξεταστής των κινητών, αλλά δυστυχώς γίνεται βαβούρα και δεν ακούω, άσε που μιλάει σιγά και σε εμπιστευτικό τόνο στον υποψήφιο πελάτη…

Έρχεται λοιπόν η σειρά μου και του δίνω τα κινητά και όλο χαρά περιμένω την ετυμηγορία!

- Άχρηστα, αποφαίνεται με το που τα βλέπει! Είναι πάνω από 4 έτη αυτά τα κινητά. Εμείς παίρνουμε τα πιο πρόσφατης τεχνολογίας. Αν θέλετε βάλτε τα στον κάδο για ανακύκλωση.
- «Και γιατί δεν το αναφέρετε», τον ρωτάω, «να μην έρχεται ο κόσμος τσάμπα και βερεσέ;»
- «Τι να σας πω κυρία μου, εγώ υπάλληλος είμαι, τη δουλειά μου κάνω, έτσι μου έχουν πει και αυτά λέω!»

Από περιέργεια περίμενα να δω τι θα πει στην επόμενη κυρία που το κινητό της φαινότανε πολύ καινούργιο.
Αφού το εξέτασε ο ειδήμων, έβγαλε την μπαταρία και έβαλε ένα καλώδιο κάπου συνδεδεμένο με έναν υπολογιστή, της λέει σοβαρά–σοβαρά:

- «Είναι μηδενική η αξία του κινητού σας, αλλά ... μπορώ να σας δώσω μια επιταγή των 25 € και με την αγορά που θα κάνετε από το μαγαζί μας μέχρι 30/4 αξίας 300€, θα σας αφαιρέσουμε τα χρήματα της επιταγής» !!!!!!

Τρέξε κόσμε ... μοιράζουν λεφτά !!!!!